Serviceinriktad administrativ assistent till socialtjänsten i Sk

Stockholms stad, Socialtjänst / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Socialtjänst i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här bor cirka 35.000 personer. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över. Vi har en fantastisk mångfald - en befolkning som är rik på erfarenheter.

Socialtjänstens administrativa enhet är en stödenhet för Socialtjänstens alla enheter. Enhetens kärnuppdrag är att med gott bemötande, god tillgänglighet och administrativ kunskap ge stöd och service till chefer och medarbetare. En av våra stora utmaningar är att kontinuerligt anpassa vår verksamhet till det ökade behovet av administrativt stöd och arbetar för att vi. Vi kommer under kommande år att fokusera på att vidareutveckla arbetet med att skapa effektiva rutiner utifrån enheternas förväntningar på stöd och service, fortsätta den noggranna hanteringen/kontroller av fakturor och handlingar samt att arbeta med att utveckla bemötandet i syfte att stärka organisationskulturen och professionaliteten.

Enheten består av en enhetschef, en samordnare och 11 medarbetare och vi söker nu ytterligare en kollega till vårt team!

Publiceringsdatum
2016-03-24

Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent kommer du framförallt att kontrollera, konterar och fördelar kostnader av leverantörsfakturor i vårt ekonomisystem Agresso. Fakturorna består i huvudsak av vård- och placeringskostnader. Du kommer att göra avstämningar i Agresso gentemot Stockholms stads utrednings- och dokumentationssystem, Paraplyet. I din roll har du regelbunden kontakt med utförare, handläggare och förvaltningens budgetcontroller.

Arbetet är mycket självständigt och du har möjligheten att planera ditt arbete själv utifrån vissa tidsramar. Övriga administrativa uppgifter förekommer som exempelvis hantering av sl-kort, taxikvitton, tolkrekvisitioner och samt andra uppgifter som kan tillkomma då vårt huvuduppdrag är att fungera som en stödenhet för Socialtjänstens alla enheter.

Vi kan erbjuda dig ett arbete där du får möjlighet att bidra till ett bättre Stockholm på en enhet där medarbetarna trivs!

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning. Du har minst tre års erfarenhet av administration där du bl.a. arbetat med fakturahantering. Du har erfarenhet av arbete inom något ekonomisystem där det är meriterande om du har erfarenhet av Agresso. Det är även meriterande om du har erfarenhet av något utrednings- och dokumentationssystem som ex. Paraplyet. Vidare krävs det att du har goda kunskaper i Excel samt har kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt. Du har kunskaper om och är intresserad av att arbeta i en politiskt styrd organisation.

För att fungera väl i denna roll krävs det att du är strukturerad där du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt för att hålla tidsramarna. Då du har ett självständigt arbete krävs det att du är självgående och tar ansvar för din uppgift och dina processer. Eftersom vi ständigt arbetar med att utveckla vårt stöd efter enheternas behov krävs det att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter eller arbetsuppgifter och ser möjligheter i förändringar. I rollen har du många kontakter och du har förmåga att arbeta bra med andra människor samt att du är serviceinriktad där du har intresse och vilja att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar. Du har också en positiv attityd till ditt arbete och är lojal mot de beslut som fattas i organisationen.

Stämmer ovan in på dig är du varmt välkommen att söka tjänsten digitalt genom jobb i stan.

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompentensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Dagtid, flextid tillämpas Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast möjligt med hänsyn till ev. uppsägningstid.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-06
Ange följande referens när du ansöker: A40378
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Thöyrä, Enhetschef 08-508 24 810

Facklig kontakt
Christian Juntunen, Vision 08 - 508 24 951

Företag
Stockholms stad, Socialtjänst

Adress
Stockholms stad, Socialtjänst
Box 503
12726 Skärholmen

Kontorsadress
Bodholmsplan 2 12726 Skärholmen

Jobbnummer
2745923

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Socialtjänst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Socialtjänst: