Servicehandläggare, Västerås, Fagersta
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Köping eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
• har erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer
• har erfarenhet från att arbeta med kundmöten inom statlig myndighet, främst inom Försäkringskassan eller Skatteverket
När vi anställer lägger vi mycket stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Publiceringsdatum2013-03-06Övrig informationAnställningen är på heltid och tillsvidare i Fagersta men tidsbegränsad till 2013-12-31 i Västerås. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet. Vi kan komma att tillämpa provanställning på sex månader.
Har du frågor kan du ringa enhetschef Ulla-Britt Larsson, tfn 010-114 20 56 eller HR-konsult Eva Roman Giby tfn 010-116 91 19. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Nina Sayahalam, tfn 010-579 98 45, SACO Tommy Persson, tfn 010-114 16 43 och för SEKO Dibba Ebrima 010-116 91 01.
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 012255-2013 senast den 20 mars 2013. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, uutan ta i stället med dem till en eventuell intervju.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagFÖRSÄKRINGSKASSAN
AdressFÖRSÄKRINGSKASSAN
10351 STOCKHOLM
KontorsadressKlara Västra Kyrkogata 11
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7869000
Jobbnummer 1486233
Observera att sista ansökningsdag har passerat.