Servicehandläggare, Värnamo

Skatteverket / Butikssäljarjobb / Värnamo
2018-11-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Värnamo" (publicerad 2019-01-24) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Värnamo, Ljungby, Växjö, Jönköping, Vetlanda eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor på cirka 100 orter. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.

Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.



Arbetsuppgifter och ansvar

Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.

Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.

På servicekontoret i Värnamo är vi tre medarbetare och tillhör Kundmötesavdelningen, Servicekontorsenhet södra. Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

För mer information om arbetet som servicehandläggare, titta gärna på filmen här.

Från och med den 1 juni 2019 ansvarar Statens servicecenter för en samlad serviceorganisation för statlig lokal service till medborgare, företag och nyanlända i hela landet och tar då över ansvaret för samtliga Skatteverkets servicekontor.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har högskoleutbildning om 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller statsvetenskap eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke med kundkontakt där du har besvarat frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
• har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• har goda kunskaper i engelska i tal
• har mycket gott bemötande och servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
• är pedagogisk och har förmåga att coacha
• är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.



Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som servicehandläggare hos Skatteverket eller Försäkringskassan.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är ett vikariat under perioden februari-september 2019.

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-11-07

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carita Ringius Hård, sektionschef 010-576 81 49
Christer Jönsson, hr-konsult 010-574 96 46
Kristoffer Chmaj, facklig kontaktperson ST 010-579 91 01
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Storgatan 51
33131 Värnamo

Kontorsadress
Storgatan 51

Jobbnummer
4444416

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: