Servicehandläggare, Uppsala
Skatteverket / Butikssäljarjobb / Uppsala
2017-02-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Uppsala" (publicerad 2019-01-10) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Uppsala,
Östhammar,
Enköping,
Sollentuna,
Tierp eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information, på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och har lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
Vi söker Servicehandläggare till servicekontoret i Uppsala
Vi erbjuder dig en arbetsplats
•
med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
•
som är till nytta för medborgare och företag
•
med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•
som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
•
med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
•
har en pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp inom ett för tjänsten relevant område eller har minst två års aktuell erfarenhet från ett liknande serviceyrke
•
har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
•
har servicekänsla och inger förtroende
•
kan arbeta självständigt men som samtidigt har mycket god förmåga att samarbeta
•
har mycket god kommunikationsförmåga
•
stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
•
är ansvarstagande
Det är meriterande om du har arbetat minst tre månader i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Anställningen är tidsbegränsad på heltid fr.o.m. 2017-06-01 t.o.m. 2017-08-31.
Har du frågor om rekryteringen, maila:
sommarjobb@skatteverket.se.
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Tina Nitz på telefon 010-574 14 53 eller Lisa Walker 010-579 93 27. Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST, Berit freiman 010 57 99729 och för Saco Abdullahi Muddei 010-57 22930
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 549207-16/231 senast den 7 mars 2017. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
%MCEPASTEBIN%
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-02-21ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Strandbodgatan 4
75323 UPPSALA
KontorsadressStrandbodgatan 4
Jobbnummer 3331595
Observera att sista ansökningsdag har passerat.