Servicehandläggare, Uppsala
Skatteverket / Butikssäljarjobb / Uppsala
2017-10-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Uppsala" (publicerad 2019-01-10) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Uppsala,
Östhammar,
Enköping,
Sollentuna,
Tierp eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har ca 100 gemensamma servicekontor. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.
Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.
Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.
På servicekontoret i Uppsala är vi cirka 15 medarbetare och tillhör Kundmötesavdelningen servicekontorsenhet Norra. Servicekontoret i Uppsala ingår i en sektion där vi även har servicekontor i Enköping, Norrtälje och Tierp. Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
•
med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
•
som är till nytta för medborgare och företag
•
med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•
som stimulerar kreativitet, lärande och utveckling
•
med god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
•
har högskoleutbildning om 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller statsvetenskap eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet .
•
har arbetat minst två år i ett serviceyrke med kundkontakt där du har besvarat frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon .
•
har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
•
har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
•
har goda kunskaper i engelska i tal
•
har mycket gott bemötande och servicekänsla
•
har mycket god kommunikativ förmåga
•
har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
•
är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel
•
ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
•
har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
•
är pedagogisk och har förmåga att coacha
•
är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.
Det är meriterande om du har
•
erfarenhet av arbete som servicehandläggare hos Skatteverket eller Försäkringskassan
•
erfarenhet av arbete på Skatteverket/Försäkringskassan/Pensionsmyndigheten
•
erfarenhet av id-kortshantering på myndighet eller stort företag
•
pedagogisk erfarenhet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Publiceringsdatum2017-10-03Övrig informationEn tidsbegränsad anställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast 18 oktober 2017. Bifoga ditt cv där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTina Nitz, sektionschef 010 574 14 53
Lisa Walker, 010-579 93 27
Christer Jönsson, HR-konsult 010-574 96 46
Berit Freiman, facklig kontaktperson ST 010-579 97 29
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Kungsängsgatan 43
75187 Uppsala
KontorsadressKungsängsgatan 43
Jobbnummer 3730820
Observera att sista ansökningsdag har passerat.