Servicehandläggare, timvikarie till Servicecenter

Järfälla kommun, Information och service / Butikssäljarjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Information och service i Järfälla

Järfälla i nordvästra Stockholm är en av de snabbast växande kommunerna i Sverige. Med ny tunnelbana, vägar och spår växer Barkarby station/Stockholm Väst fram till ett av regionens bästa kollektivtrafiknav. Alla våra stadsdelar, exempelvis Barkarbystaden, växer och det byggs nya attraktiva bostäder för 30-40 000 människor. Samtidigt planerar vi för minst 10 000 nya jobb, högre utbildning och fler besökare.

Publiceringsdatum
2016-10-04

Arbetsuppgifter
Servicecenter är kommunens ansikte utåt. Vi hanterar de flesta frågor som kommer in till kommunen och förbereder ärenden till de olika förvaltningarna.

Vi har som mål att driva Sveriges bästa servicecenter - därför behöver vi förstärkning och söker nu timvikarier som vill arbeta hos oss på timbasis fr o m oktober 2016 och förhoppningsvis under en lång tid framåt.

Servicecenter är indelat i flera svarsgrupper som arbetar på uppdrag av en eller fler förvaltningar. Gruppen "Utbildning, kultur och fritid" tar emot samtal för barn- och ungdomsförvaltningen, kompetensförvaltningen samt kultur-, demokrati- och fritidsförvaltningen.

Som servicehandläggare i Bygg- och stadsmiljögruppen är du ansiktet utåt för hela bygg- och miljöförvaltningen. Du kommer att svara på diverse frågor inom bygg och miljö, allt ifrån kommunens planarbete, trafikfrågor, vatten och avlopp, bygglov, avfall och återvinning .

Oavsett vilken grupp man hör till är alla våra servicehandläggare nyckelpersoner för att ge bästa möjliga service till Järfällaborna.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Representera kommunen gentemot medborgare i kommunen
• Arbeta i kommunens besökslokal: ta hand om besökare och deras ärenden, hantera post och paket, administrera nycklar och parkeringstillstånd, bedriva försäljning av presentartiklar, m.m.
• Ge god service i form av information, rådgivning och vägledning via telefonsamtal och e-post eller vid möte med medborgare
• Ta emot felanmälan, klagomål och synpunkter på kommunens fastigheter
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
• Delta i Servicecenters förbättringsarbete som består av utveckling av rutiner, kunskapsdatabas, överenskommelser med förvaltning
• Vara backup i Servicecenters övriga verksamheter vid behov.

Kvalifikationer
Du ska ha:
• gymnasieutbildning
• tidigare erfarenhet inom service och/ eller kundtjänst
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska och i både tal och skrift
• förmåga att samtidigt som du för ett samtal, arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data.

Vi ser gärna att du:
• har eftergymnasial utbildning inom bygglov, miljö, väg, trafik alternativt kultur- och fritid
• kan arabiska, persiska eller finska

Vi söker dig som är en stjärna på att ge god service . Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen samt har lätt för att samarbeta med andra. Du förstår verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa, samt hittar nya lösningar där det behövs. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är slutfört på ett bra sätt.
Då Servicecenter är en arbetsplats där det löpande sker förbättrings- och förändringsarbete är det viktigt för oss att du också är en flexibel person som gillar förändring.

Vi ser gärna att du har möjlighet att arbeta hela december 2016 och årsskiftet 2016/2017.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. för studerande: max 15 timmar i veckan under HT 2016 Dagtid. Arbetet är förlagt mellan 07.50 - 17.00 mån-tors, 07.50-15.00 fredag. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Så snart som möjlighet eller enligt ök. .

Ersättning
Timlön för studerande: anställning enligt Studentmedarbetaravtalet.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-16
Ange följande referens när du ansöker: A601073
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mia Hagman, arbetsledare 08-580 285 00 mia.hagman@jarfalla.se

Facklig kontakt
Anders Hagelin, Vision 08-580 285 30

Företag
Järfälla kommun, Information och service

Adress
Järfälla kommun, Information och service
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
3085159

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Information och service

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Information och service: