Servicehandläggare till Visby
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Gotland,
Västervik,
Oskarshamn,
Nyköping,
Vimmerby eller i
hela Sverige - var med och utveckla servicekontoret i Visby.
Vi söker två servicehandläggare, en för tillsvidare anställning och en för tidsbegränsad anställning, som ska arbeta med service och information över myndighetsgränserna i en utmanande och händelserik miljö.
Ditt nya jobb
innebär att du arbetar för att ge medborgare och företag snabb, professionell information genom att svara på frågor samt ge stöd utifrån ett helhetsperspektiv.
Du får i din roll som servicehandläggare vara med i samarbetet mellan Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten, med syftet är att på samma plats kunna erbjuda samhällsservice och information inom flera olika områden.
Du arbetar med information som rör alla tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad för att i det personliga mötet kunna svara på frågor och lösa problem. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med medborgare.
Vi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyhörd och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och har mycket god samarbetsförmåga
• tycker om att arbeta i ett högt tempo och ha många kontakter
• har högskoleexamen (minst 120p/180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi eller juridik, alternativt har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretisk kunskap i arbetet
• inom de senaste fem åren har arbetat minst två år med service och/eller kommunikation och personliga möten med människor med olika bakgrund och behov
• har mycket god kunskap om och vana av elektronisk informationssökning
• har goda kunskaper i svenska och engelska.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete från Skatteverket, Försäkringskassan eller Pensionsmyndigheten.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ansökan och anställning
Ange i din ansökan om den avser båda tjänsterna eller enbart tillsvidareanställningen alternativt den tidsbegränsade anställningen, vilken beräknas pågå t o m 2012-10-31. Provanställning kan komma att tillämpas för tjänsten som avser tillsvidareanställning. Båda tjänsterna kommer att tillsättas omgående.
Publiceringsdatum2012-02-24Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNina Ivarsson, kontorschef, 010-575 80 36
Anders Hendel, HR-konsult, 010-574 86 79
Ulla Widgren, ST, 010-575 80 33
Svejina Badouleva, Saco, 010-575 81 07
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Box 1090
10139 Stockholm
Jobbnummer 1167740
Observera att sista ansökningsdag har passerat.