Servicehandläggare till Uppsala

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Uppsala, Östhammar, Enköping, Sollentuna, Tierp eller i hela Sverige

Var med att starta och utveckla framtidens servicekontor! Nu har du en unik möjlighet att arbeta i en helt ny yrkesroll och få vara med från början när det första servicekontoret i Försäkringskassans, Pensionsmyndighetens och Skatteverkets regi byggs i Uppsala.
Vi inrättar helt nya servicekontor i samverkan mellan Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket. På sikt kan också andra statliga myndigheter komma att ingå i detta samarbete. Samverkan innebär att handläggarna arbetar som generalister över myndighetsgränserna. Verksamheten kommer att ha en tydlig inriktning mot att ge samhällsservice och information till allmänheten.
Ditt nya jobb
innebär att du svarar på frågor, ger råd och stöd till medborgare och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem. Genom samverkan kan myndigheterna erbjuda bättre service och information till medborgarna och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgarnas frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Vi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor 
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Du ska ha
• högskoleexamen (minst 120 p eller 180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senaste fem åren) inom service och/eller kommunikation där du har erfarenhet av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov. Du kan till exempel ha erfarenhet från arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter, bank och försäkringsbolag med flera
• mycket god kunskap av informationssökning via IT
• goda kunskaper i svenska.
Meriterande är goda kunskaper i engelska och/eller ett eller flera av de språk som är dominerande inom servicekontorets närområde. Vi kommer att lägga särskilt stor vikt vid sökandes språkkompetens.
Sista ansökningsdag är 18 maj 2010.
Sista ansökningsdatum: 2010-05-18

Publiceringsdatum
2010-05-04

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Åsa-Helene Bergwall, Sektionschef, tel. 010-577 58 71
Stefan Halvarsson, SACO, tel. 010-577 51 22
Magnus Söderkvist, ST, tel. 070-653 83 20
Catharina Kjösnes, HR-konsult, tel. 010-578 36 70

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket

Jobbnummer
642759

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: