Servicehandläggare till Statens servicecenter, Kalmar
Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Kalmar
2020-01-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare till Statens servicecenter, Kalmar" (publicerad 2021-10-11) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Kalmar,
Oskarshamn,
Karlskrona,
Växjö,
Vetlanda eller i
hela Sverige Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
På servicekontoret i Kalmar är vi åtta medarbetare som arbetar. Du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Även om du har en grundplacering på servicekontoret i Kalmar så händer det ibland att du får tjänstgöra vid något av de andra kontoren i närområdet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster. På servicekontoret i Kalmar utfärdar vi och lämnar ut ID-kort. Vi hanterar även utlämning av ID-kort vid servicekontoret i Västervik.
Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.
Publiceringsdatum2020-01-08KvalifikationerVi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller statsvetenskap eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• Arbetat minst två år i ett serviceyrke med kundkontakt där du har besvarat frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• Goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
• Har B-körkort
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal
• Mycket gott bemötande och servicekänsla
• Mycket god kommunikativ förmåga
• God förmåga att hantera flera kunder parallellt
• Är flexibel
• Ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• Förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
• Är pedagogisk och har förmåga att coacha
• Är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer
Vidare är det meriterande om du:
• Har erfarenhet från att arbeta på servicekontor
• Har erfarenhet av arbete på annan statlig myndighet
Övrig informationAnställning är tillsvidare och på 100%.
Eventuellt kan även rekrytering till ett vikariat på ca 7 månader blir aktuellt.
Tillträde snarast möjligt eller efter överenskommelse.
Säkerhetsprövningsintervju kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 26 januari 2019. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Intervjuer planeras att hållas under vecka 6.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Servicecenter
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453),
http://www.statenssc.se Jobbnummer 5031038
Observera att sista ansökningsdag har passerat.