Servicehandläggare till Statens servicecenter, Göteborg
Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Göteborg
2021-12-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare till Statens servicecenter, Göteborg" (publicerad 2024-06-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås,
Borås eller i
hela Sverige Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
På servicekontoren i Göteborg är vi totalt cirka 70 medarbetare som arbetar. Nu rekryterar vi till följande Servicekontor: Järntorget, Nordstan, Angered och Hisingen. Under hösten 2022 öppnas ett nytt servicekontor i Biskopsgården och då ingår tjänstgöring även där när man har sin placering på Servicekontoret Hisingen.
Även om man har sin grundplacering på ett av kontoren så förekommer det att man ibland tjänstgör vid något av de andra kontoren i Göteborg.
Du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.
I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Publiceringsdatum2021-12-08KvalifikationerDu drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet
• Arbetat minst två år under de senaste fem åren inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten.
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Att möta kunder på ett lugnt, professionellt och serviceinriktat sätt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete
Vårt bemötande och vårt förhållningssätt utgår alltid från den statliga värdegrunden
Övrig informationAnställningarna är tillsvidare och på heltid.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Startdatum efter överenskommelse.
Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 26 december 2021.
I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Motivera i din ansökan hur du uppfyller kvalifikationerna för tjänsten.
Rekryteringsträff och snabbintervjuer planeras att hållas 12/1 och 13/1 2022, därefter sker urval till djupintervju.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Servicecenter
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453),
http://www.statenssc.se Kontakt Karin Hesslind, Kontorsområdeschef Göteborg Hisingen
010-5570479 Jobbnummer 6161918
Observera att sista ansökningsdag har passerat.