Servicehandläggare till Södertälje
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Södertälje,
Sundbyberg,
Stockholm,
Solna,
Sollentuna eller i
hela Sverige - var med och utveckla servicekontoret i Södertälje
Vi söker en servicehandläggare för tillsvidareanställning som ska arbeta med service och information över myndighetsgränserna i en utmanande och händelserik miljö.
Ditt nya jobb
innebär att du arbetar för att ge medborgare och företag snabb, professionell information genom att svara på frågor samt ge råd och stöd utifrån ett helhetsperspektiv.
Du får i din roll som servicehandläggare vara med i samarbetet mellan Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten, med syftet är att på samma plats kunna erbjuda samhällsservice och information inom flera olika områden.
Du arbetar med information som rör alla tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad för att i det personliga mötet kunna svara på frågor och lösa problem. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer från olika delar av samhället - med de olika behov och förväntningar som det medför.
Vi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyhörd och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• är stresstålig och känner dig bekväm vid personliga möten
• tar ansvar för din egen utveckling och har mycket god samarbetsförmåga
• har högskoleexamen (minst 120/180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi eller juridik, alternativt har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretisk kunskap i arbetet
• inom de senaste fem åren har arbetat minst två år med service och/eller kommunikation och personliga möten med människor med olika bakgrund och behov (t.ex. Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket, annan myndighet, en bank eller ett försäkringsbolag)
• har mycket god kunskap om och vana av elektronisk informationssökning
• har goda kunskaper i svenska och engelska.
Det är särskilt meriterande om du behärskar ytterligare språk som underlättar kontakten med våra kunder. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Har du frågor om arbetsuppgifterna? Ring då Niklas Åkerlund (010-579 9713). Vid frågor om rekryteringsprocessen - ring Bo Söderkvist, HR-konsult, (072-523 7760). Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Maj Lord (010-574 3024), för SACO Rami Heikkilä (010-574 3022).
Publiceringsdatum2012-02-20Så ansöker duVi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 101917-12/231 senast den 5 mars 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Box 1090
10139 Stockholm
Jobbnummer 1162805
Observera att sista ansökningsdag har passerat.