Servicehandläggare till servicekontoret i Tensta
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Var med att starta och utveckla framtidens servicekontor! Nu har du en unik möjlighet att arbeta i en helt ny yrkesroll och få vara med från början när de första servicekontoren i Försäkringskassans och Skatteverkets regi byggs i Stockholm.
Vi inrättar helt nya servicekontor med samverkan mellan Försäkringskassan och Skatteverket. På sikt kan också andra statliga myndigheter komma att ingå i detta samarbete. Samverkan innebär att handläggarna arbetar som generalister över myndighetsgränserna. Verksamheten kommer att ha en tydlig inriktning mot att ge samhällsservice och information till allmänheten.
Genom samverkan kan myndigheterna förbättra servicen och informationen till medborgare och företag på ett kostnadseffektivt sätt. Myndighetssamverkan i det personliga mötet ger förutsättningar för myndigheterna att svara på medborgarnas frågor med ett helhetsperspektiv för alla myndigheternas områden.
Ditt nya jobb
innebär att du svarar på frågor, ger rådgivning och hjälp till medborgare och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem.
Vi söker dig
som kan ge kvalificerad service och hjälpa människor och som vill arbeta i en mångkulturell miljö. Du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift. Du har personlig mognad och inlevelseförmåga, och vill arbeta självständigt och fatta egna beslut. Du tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga.
Du skall ha
• högskoleexamen (minst 120 poäng) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet.
• minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senast fem åren) av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov inom service och/eller kommunikation t ex erfarenhet från arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter, bank och försäkringsbolag med flera.
• kunskaper i ett eller flera språk utöver svenska och engelska.
• mycket god kunskap av informationssökning via IT.
Goda kunskaper i ett eller flera av de språk som är dominerande inom servicekontorets närområde utöver svenska och engelska är meriterande.
Publiceringsdatum2008-09-21KontaktGertrud Bågstam
• 08-694 15 67
Maria Moberg
• 08-694 15 28
Catharina Kjösnes
Personalspecialist
• 08-458 36 70
Helena Nordén Kafe
SACO
• 08-694 40 69
Ing-Marie Sandin
ST
• 08-694 14 76
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Box 1090
10139 Stockholm
Jobbnummer 315914
Observera att sista ansökningsdag har passerat.