Servicehandläggare till Servicekontoret i Motala

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Motala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Motala, Vadstena, Mjölby, Karlsborg, Linköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Motala, Mjölby, Karlsborg, Linköping, Haninge eller i hela Sverige

Referens: 057624-2011
Vi har inrättat servicekontor med samverkan mellan Försäkringskassan, Skatteverket och Pensionsmyndigheten. På sikt kan också andra statliga myndigheter komma att ingå i detta samarbete. Samverkan innebär att handläggarna arbetar som generalister över myndighetsgränserna. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att ge samhällsservice och information till allmänheten.
Till servicekontoret i Motala söker vi nu en servicehandläggare
Ditt nya jobb
innebär att du svarar på frågor, ger information och stöd till medborgare och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem. Genom samverkan kan myndigheterna erbjuda bättre service och information till medborgare och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgarnas frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Vi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga.Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Du ska ha
• högskoleexamen (minst 120 p eller 180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet.
• minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senast fem åren) inom service och/eller kommunikation där du har erfarenhet av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov. Du kan till exempel ha erfarenhet från arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter, bank och försäkringsbolag mfl.
• mycket god kunskap av informationssökning via IT.
• goda kunskaper i svenska och engelska.Meriterande är goda kunskaper i flera språk utöver svenska och engelska.

Publiceringsdatum
2011-09-09

Övrig information
Anställningen är tillsvidare. 
Mer information
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du kontakta Lena Hallberg Försäkringskassan, tfn 010-114 0226 eller Gunilla Arvidsson-Larsson Försäkringskassan tfn 010-114 54 35. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att ringa HR-specialist Ingegerd de Maré, tfn 010-1195739 eller Hans Åkerlund, tfn 010-116 1345. Kontaktpersoner i fackliga frågor vid Försäkringskassan är för ST Anna-Britta Lodmyr tfn 010-112 31 06, för Saco Åsa Hässler tfn 010-114 02 26 och för Seko Ebrima Dibba, 010-116 91 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 057624-2011  senast den 25 september 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1026277

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: