Servicehandläggare till servicekontoret i Hagfors

Försäkringskassan / Speditörsjobb / Hagfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Hagfors, Munkfors, Sunne, Torsby, Filipstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Hagfors, Sunne, Torsby, Nacka, Arvika eller i hela Sverige

Referens: 017042-2008
SERVICEHANDLÄGGARE TILL SERVICEKONTORET I HAGFORS
Var med och starta och utveckla framtidens servicekontor! Nu har du en unik möjlighet att arbeta i en helt ny yrkesroll och få vara med från början. Vi startar ett nytt servicekontor i Hagfors.
Vi inrättar helt nya servicekontor med samverkan mellan Försäkringskassan och Skatteverket. På sikt kan också andra statliga myndigheter komma att ingå i detta samarbete. Samverkan innebär att handläggarna arbetar som generalister över myndighetsgränserna. Verksamheten kommer att ha en tydlig inriktning mot att ge samhällsservice och information till allmänheten.
Ditt nya jobb
innebär att du svarar på frågor, ger råd och stöd till medborgare och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem. Genom samverkan kan myndigheterna erbjuda bättre service och information till medborgarna och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet, ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgarnas frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Din bakgrund 
Vi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor 
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga.
Du ska ha
• högskoleexamen (minst 120 poäng) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senaste fem åren) inom service och/eller kommunikation där du har erfarenhet av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov . Du kan till exempel ha erfarenhet från arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter, bank och försäkringsbolag med flera
• kunskaper i ett eller flera språk utöver svenska och engelska
• mycket god kunskap av informationssökning via IT.
Mer information
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du kontakta: Marie-Helén Lindström tfn 054-17 32 60. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att ringa Anna-Lena Engström, HR Direkt  tfn 031-700 53 02. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Saco-S Britt-Inger Carlstedt tfn 054-17 31 23 och för ST-Fk Gunnel Austrin tfn 070-6592375.

Publiceringsdatum
2008-04-19

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 017042-2008 senast den 2 maj 2008.  Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
197461

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: