Servicehandläggare till Servicekontoret i Falun
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Falun,
Borlänge,
Ludvika,
Avesta,
Mora eller i
hela Sverige - var med och utveckla servicekontoret i Falun.
Vi söker servicehandläggare som ska arbeta med service och information över myndighetsgränserna i en utmanande och händelserik miljö. Anställningen är tidsbegränsad.
Ditt nya jobb
innebär att du arbetar för att ge medborgare och företag snabb, professionell information genom att svara på frågor samt ge stöd utifrån ett helhetsperspektiv.
Du får i din roll som servicehandläggare vara med i samarbetet mellan Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten, där syftet är att på samma plats kunna erbjuda samhällsservice och information inom flera olika områden.
Du arbetar med information som rör alla tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad för att i det personliga mötet kunna svara på frågor och lösa problem. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer från olika delar av samhället. Personen som anställs kommer att fungera som backup för övriga servicekontor vid t ex semestrar eller sjukdom vilket innebär att tjänstgöring på övriga servicekontor i Dalarna ingår i tjänsten.
Vi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyhörd och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och har mycket god samarbetsförmåga
• har högskoleexamen (minst 120p/180hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi eller juridik, alternativt har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretisk kunskap i arbetet
• inom de senaste fem åren har arbetat minst två år med service och/eller kommunikation och personliga möten med människor med olika bakgrund och behov (t.ex. Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket, annan myndighet, en bank eller ett försäkringsbolag)
• har körkort för personbil
• har mycket god kunskap om och vana av elektronisk informationssökning
• har goda kunskaper i svenska och engelska.
Det är särskilt meriterande om du behärskar ytterligare språk som underlättar kontakten med våra kunder. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Din ansökan vill vi ha senast den 19 oktober 2011.
Sista ansökningsdatum: 2011-10-19
Publiceringsdatum2011-10-06Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktNina Hermansen, HR-konsult, tfn. 010-5746016
Lena Winter, SACO, tfn. 010-5767484
Berith Jansson, ST, tfn. 010-5767268
Bo Tigerstrand, Sektionschef, tfn. 010-5787023
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Jobbnummer 1048453
Observera att sista ansökningsdag har passerat.