Servicehandläggare Till Servicekontoret I Fagersta
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Fagersta,
Norberg,
Skinnskatteberg,
Smedjebacken,
Avesta eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Fagersta,
Norberg,
Skinnskatteberg,
Surahammar,
Sala eller i
hela Sverige Referens: 013032-2009
SERVICEHANDLÄGGARE TILL SERVICEKONTORET I FAGERSTA
Var med att starta upp och utveckla framtidens servicekontor! Nu har du en unik möjlighet att arbeta i en helt ny yrkesroll och få vara med från början när de första servicekontoren i Försäkringskassans och Skatteverkets regi byggs i Fagersta.
Vi inrättar helt nya servicekontor med samverkan mellan Försäkringskassan och Skatteverket. På sikt kan också andra statliga myndigheter komma att ingå i detta samarbete. Samverkan innebär att handläggarna arbetar som generalister över myndighetsgränserna. Verksamheten kommer att ha en tydlig inriktning mot att ge samhällsservice och information till allmänheten.
Verksamhetsidé
Genom samverkan kan myndigheterna förbättra servicen och informationen till medborgare och företag på ett kostnadseffektivt sätt. Myndighetssamverkan i det personliga mötet ger förutsättningar för myndigheterna att svara på medborgarnas frågor med ett helhetsperspektiv för alla myndigheternas områden.
Ditt nya jobb
innebär att du svarar på frågor, ger rådgivning och hjälp till medborgare och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem.
Publiceringsdatum2009-02-07BakgrundVi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga.
Du skall ha
Högskoleexamen (minst 120 poäng) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet.
Minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senast fem åren) av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov inom service och/eller kommunikation t ex erfarenhet från arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter, bank och försäkringsbolag mfl.
Mycket god kunskap av informationssökning via IT.
Kunskaper i ett eller flera språk utöver svenska och engelska. Meriterande är goda kunskaper i ett eller flera av de språk som är dominerande inom servicekontorets närområde utöver svenska och engelska.
Mer information
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du kontakta: Agneta Vrethed, tfn 010-112 71 02 eller Henry Komulainen, tfn 010-112 71 32, Försäkringskassan samt Åsa-Helene Bergwall, tfn 010-577 58 71, Skatteverket. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Hans Åkerlund, tfn 010-11 67 969, HR Direkt. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST-FK Ärtan Östmark, tfn 010-112 71 09 och för Saco-S Riitta Högberg, tfn 010-112 71 13.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 013032-2009 senast den 22 februari 2009. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
KontaktHans Åkerlund, x, x
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 397192
Observera att sista ansökningsdag har passerat.