Servicehandläggare till Servicecenter

Järfälla kommun, Information och service / Administratörsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Information och service i Järfälla

Järfälla i nordvästra Stockholm är en av de snabbast växande kommunerna i Sverige. Med ny tunnelbana, vägar och spår växer Barkarby station/ Stockholm Väst fram till ett av regionens bästa kollektivtrafiknav. Alla våra stadsdelar, exempelvis Barkarbystaden, växer och det byggs nya attraktiva bostäder för 30-40 000 människor. Samtidigt planerar vi för minst 10 000 nya jobb, högre utbildning och fler besökare.

Publiceringsdatum
2016-08-16

Arbetsuppgifter
Servicecenter är kommunens ansikte utåt; vi hanterar de flesta frågor som kommer in till kommunen och förbereder ärenden till de olika förvaltningarna. Svarsgruppen "Stöd och omsorg" tar emot samtal för socialtjänst, äldreomsorg och överförmyndare.

Vi behöver nu utöka gruppen med en tillsvidaretjänst och ett långtidsvikariat (1 okt 2016- 30 sept 2017).

Som servicehandläggare hos oss arbetar du med att ge kvalificerad information, service, vägledning och rådgivning till kommunens invånare som rör socialförvaltningens och överförmyndarkansliets verksamhetsområden. Servicecenter är också ett led i att förverkliga målet för socialnämnden; att utveckla en mera öppen, tillgänglig, serviceinriktad och professionell socialtjänst.
Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men ärenden hanteras även via e-post. Vid behov tar vi emot personliga besök i servicecenters besökslokal. I dina uppgifter som servicehandläggare ingår även att inhämta och sortera information som förberedelse inför handläggning. Vi tar bland annat emot orosanmälningar gällande barn, ungdomar och vuxna, nyansökningar gällande försörjningsstöd samt hanterar frågor gällande äldreomsorg.
Det innebär att du som servicehandläggare är en viktig länk till kommunens förvaltningar och deras olika verksamheter. Vi har en bred kompetens i vår svarsgrupp för att kunna fånga upp medborgarnas behov och ge dem en god service. Under hösten kommer vi att utveckla vår verksamhet för att kunna hantera mer av överförmyndarens frågor vilket innebär att hela gruppen kommer att få bredda sin kompetens ytterligare.

Kvalifikationer
Du ska ha:
• eftergymnasial utbildning
• god kännedom samt erfarenhet av arbete inom en socialförvaltning
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• god vana att arbeta med datorer (Office-paketet) och informationssökning.

Vi ser gärna att du:
• har socionomexamen
• har erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom familjerätt, missbruk och/ eller äldreomsorg
• har erfarenhet av att ha jobbat med överförmyndarfrågor
• tidigare har arbetat inom en kundtjänst
• kan arabiska, persiska, somaliska eller finska
• har erfarenhet av verksamhetssystemen Procapita och Raindance
• har erfarenhet av att arbeta med telefoni- och verksamhetssystem.

Vi söker dig som är en stjärna på att ge god service och alltid sätta medborgaren i fokus. Vi vill att du är en god och tydlig kommunikatör; du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen samt har lätt för att samarbeta med andra. Du förstår verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa, samt hittar nya lösningar där det behövs. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är slutfört på ett bra sätt. Då Servicecenter är en arbetsplats där det löpande sker förbättrings- och förändringsarbete är det viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Arbetet är förlagt 07.50-17.00 mån-tors, 07.50-15.00 fredag. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-10-01 Den ena tjänsten är en tillsvidaretjänst, den andra vikariat t o m 30 september 2017, upphör: 2017-09-30 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-31
Ange följande referens när du ansöker: A599765
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Yaël Edvardsson, Gruppchef "Stöd och omsorg" yael.edvardsson@jarfalla.se

Facklig kontakt
Sofia Ljungström, Akademikerförbundet SSR 08-580 280 22
Anders Gonzales, Vision 08-580 285 30

Företag
Järfälla kommun, Information och service

Adress
Järfälla kommun, Information och service
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
2994949

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Information och service

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Information och service: