Servicehandläggare till Servicecenter Järfälla kommun

Järfälla kommun, Servicecenter / Administratörsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla

Publiceringsdatum
2024-06-17

Arbetsuppgifter
Järfälla kommuns servicecenter har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden. Servicecenters målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna och andra som kontaktar oss. Vi tar emot ärenden via telefon, e-post och besök.

Som servicehandläggare arbetar du med att ge kvalificerad information, service, vägledning och rådgivning till kommunens invånare och företagare gällande frågor som rör bygg-och miljöförvaltningen, samhällsbyggnadsavdelningen, Järfälla näringsliv och allmänt om kommunen. Du löser ärenden som inkommer via telefon och e-post.
De frågor vi möts av dagligen är allt ifrån kommunens planarbete, trafikfrågor, vatten och avlopp, bygglov, avfall och återvinning samt frågor från företagare. Tjänsten innefattar mycket kontakter med medborgare och företagare och det är därför av yttersta vikt att du bemöter alla som ringer och kommer till oss på ett trevligt och professionellt sätt.

Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete. Alla anställda erbjuds även friskvårdsbidrag.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Representera kommunen och specifikt bygg-och miljöförvaltningen, stadsbyggnadsavdelningen och Järfälla näringsliv gentemot medborgare och företagare i kommunen
• Arbeta som servicehandläggare i telefon
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
• Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun
• Samarbeta och samverka med förvaltningens handläggare och avdelningar
• Delta i Servicecenters förbättringsarbete som består av samarbete med förvaltningarna, utveckling av rutiner, förbättra kunskapsdatabasen, hitta nya arbetssätt och alltid utgå från att göra det enklare och bättre för de som bor och verkar i kommunen.

Arbetet är förlagt mellan:

1/9-30/4 mån-tors kl 07.50 16.50, fredag kl 07.50-15.05
1/5-31/8 mån-tors kl 7.40 16.10, fredag kl 7.50-15.10

Kvalifikationer
Du ska ha:

• gymnasieutbildning
• tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete, minst 6 månader
• mycket god datorvana, erfarenhet av Office-paketet & informationssökning
• erfarenhet av att arbeta med telefoni och ärendehanteringssystem
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska och i både tal och skrift
• förmåga att samtidigt som du för ett samtal, arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data.
• kunskaper om hur en kommun är uppbyggd, strukturerad och dess beslutsvägar.

Vi ser gärna att du:

• eftergymnasial utbildning inom bygglov, VA-avfall, miljö, väg, trafik eller park
• har tidigare erfarenhet av att hantera felanmälningar, t.ex. genom att ha arbetat på ett fastighetsbolag
• har erfarenhet av att handlägga ärenden inom bygg- och miljöförvaltningens verksamhetsområde främst inom bygglov och/eller avfall
• har arbetat med vägledning och rådgivning på webb eller via sociala medier.

Dina personliga egenskaper
Som servicehandläggare arbetar du brett med alla frågor som rör bygg- och miljöförvaltningen, stadsbyggnadsavdelningen och Järfälla Näringsliv, du behöver därför vara nyfiken på att lära dig de olika områdena, samt vara beredd på att ta initiativ till och samarbeta med andra för att hjälpa medborgaren. Du behöver vara noggrann och van vid att dokumentera. Att du har en hög servicenivå ser vi som en självklarhet, även när arbetstempot periodvis är högt. Vi arbetar aktivt med att ha ett gott bemötande och vi genomför därför kundnöjdhetsundersökningar efter varje samtal.

Du förstår verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och förblir motiverad att slutföra arbetet på ett bra sätt även om du stöter på hinder. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utveckla. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring.

Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!

ÖVRIGT
Vänligen bifoga ditt CV och personliga brev
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C198412".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Järfälla kommun (org.nr 212000-0043), http://www.jarfalla.se/jobbaijarfalla

Arbetsplats
Järfälla kommun, Servicecenter

Kontakt
Enhetschef
Mia Hagman
mia.hagman@jarfalla.se
08 580 293 53

Jobbnummer
8752296

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter: