Servicehandläggare till Kontaktcenter Stockholm

Stockholms kommun / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.




Publiceringsdatum
2021-09-02

Beskrivning
Kontaktcenter Stockholm hjälper stadens medborgare genom att svara på frågor via telefon och mejl.

Vi är ca 80 personer som sitter i fräscha lokaler i Globenområdet och svarar på alla möjliga och omöjliga frågor. Den enhet som nu söker servicehandläggare hanterar frågor om trafik och parkering, tomträtter och tillfälliga försäljningsplatser m.m.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Besvara, registrera och lösa inkommande ärenden via telefon, mejl och post
- Hantera och handlägga ärenden från medborgare och företagare i Stockholm
- Säkerställa och ge aktuell information och vägledning

Kvalifikationer
- Du måste ha gått ut gymnasiet med godkända betyg
- Du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift
- Du är en erfaren datoranvändare och är van att söka information via webben och i olika verksamhetssystem
- Du ska vara snabb på att skriva på datorn och kunna använda tangentbordet samtidigt som du har en dialog med någon i telefon
- Du ska ha en trevlig telefonröst och ha arbetat i en kundtjänst tidigare med att besvara inkommande samtal och mejl
- Körkort är ett krav då många av våra frågor handlar om trafik och parkering
- Utbildning och / eller arbetslivserfarenhet inom parkering är meriterande
- Då företagsfrågor är mycket viktiga för oss är det meriterande med utbildning och / eller arbetslivserfarenhet inom hälsoskydd, livsmedelskontroll, serveringstillstånd och tobakstillstånd.
- Erfarenhet från systemen Call Guide (ACE) och Artvise är meriterande

Vi fäster mycket stor vikt vid personliga egenskaper och vill att:

- Du är lösningsorienterad och positiv
- Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer
- Du är flexibel och stresstålig
- Du tar egna initiativ och vill utveckling
- Du är stabil, strukturerad och tydlig
- Du klarar av att följa schema och kommer i tid

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
39,5 h. Tillträde: Så snart som möjligt Visstidsanställning till 2021-12-31

Ersättning
Timanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/5064".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter,Samhällsbyggnadsfrågor

Jobbnummer
5938448

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: