Servicehandläggare till Kontaktcenter, Äldre Direkt

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Äldre dire / Administratörsjobb / Stockholm
2016-10-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare till Kontaktcenter, Äldre Direkt" (publicerad 2019-01-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Äldre dire i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

Kontaktcenter ska göra det lättare att vara stockholmare.

Kontaktcenter ger information, vägledning och tar emot synpunkter. Vi lotsar till e-tjänster och stadens hemsida och är en viktig informationskanal för stadens verksamhet. Kontaktcenter tillhör organisatoriskt Serviceförvaltningen och vi finns i fräscha lokaler i Husby centrum.

Kontaktcenter ger information och vägledning avseende många områden inom staden. Bland annat äldreomsorg, funktionsnedsättning, överförmyndarnämndsrelaterade frågor, förskola och skolfrågor i Stockholms stad. Vi riktar oss både till de berörda och till deras anhöriga. Vi har även kontakt med myndigheter och andra intressenter. Gruppen som ansvarar för frågor om äldreomsorgen består av 17 medarbetare som har lång och kvalificerad erfarenhet inom området. Många i gruppen har tidigare arbetat som biståndsbedömare eller liknande. Vi söker nu en servicehandläggare som ska arbeta med fokus på frågor om äldreomsorgen. Du kommer att arbetar i ett glatt team som alltid hjälps åt för att utveckla verksamheten och lösa de frågor som kommer in. Vi arbetar aktivt med att skapa arbetsglädje i vardagen och skapar balans mellan arbete och fritid.

Publiceringsdatum
2016-10-11

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som servicehandläggare innebär att ge service via telefon, e-post och webb till Stockholms stads medborgare med hög tillgänglighet i frågor som rör äldre och äldreomsorg. Det innebär även att registrera och besvara alla, till Kontaktcenter, inkommande ärenden. Som servicehandläggare är du expert på att ge korrekt information och vägledning till stadens medborgare och myndigheter.

Tjänsten som servicehandläggare är en utåtriktad roll där du har många kontakter med samtliga stadsdelar och många myndigheter. Du arbetar självständigt med dina ärenden men tillhör en arbetsgrupp som stöttar varandra och utbyter kompetens. Medarbetarna drivs av att göra skillnad för medborgarna och är måna om en god arbetsmiljö och trivsel på arbetet. Som servicehandläggare blir du inte bara otroligt bred i din kunskap inom verksamhetsområdet, du blir även skicklig på hur hela staden fungerar. Arbetet innebär frihet under ansvar och det finns goda möjligheter till utveckling och variation i arbetet. Vi värdesätter balansen mellan jobb och fritid.

Kvalifikationer
Vi söker i första hand dig som har socionomutbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning gärna inom äldreomsorgen och således mycket god kunskap om äldreomsorgens aktörer, avgiftssystem och styrande regelverk. Det är mycket meriterande med erfarenhet av att arbeta med kundservice på något sätt. Om du har erfarenhet från att ge service via telefon så är det extra meriterande.

Vi söker dig som brinner för att leverera god service till Stockholms stads medborgare! Du har en mycket väl utvecklad servicekänsla och viljan att varje samtal ska bli det bästa. Då Kontaktcenter arbetar med vägledning och hjälp till självhjälp krävs det att du är pedagogisk, och tydlig i din kommunikation. Du har förmågan att styra ett samtal för att skapa det bästa bemötandet. Vidare är du lösningsfokuserad, professionell samt har förmågan att hantera ett snabbt informationsflöde. Andra egenskaper som värdesätts i rollen är personlig mognad samt förmågan att arbeta självständigt.

Du uttrycker dig mycket väl i svenska språket i både tal såväl som skrift. Det är mycket meriterande om du kan finska eller andra språk. Du är en mycket god datoranvändare som kan hantera flera system samtidigt och är van vid att söka information via webben och i olika verksamhetssystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av paraplysystemet. I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100% tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-24
Ange följande referens när du ansöker: 2016/498
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Lins 0850811729
André Isaksson 0850811599

Facklig kontakt
Luis Lopez, Vision luis.lopez@stockholm.se
Birgitta Naess, SACO 08-508 40 623

Företag
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Äldre direkt

Adress
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Äldre direkt
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Jobbnummer
3097961

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Äldre dire

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Äldre dire: