Servicehandläggare till Klippan

Statens Servicecenter / Butikssäljarjobb / Klippan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Klippan, Åstorp, Bjuv, Perstorp, Örkelljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Klippan, Helsingborg, Eslöv, Landskrona, Hässleholm eller i hela Sverige

Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Den 1 juni tar vi över ansvaret för landets drygt 100 statliga lokala servicekontor, där vi erbjuder medborgare, nyanlända och företagare service från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Sedan 2012, när myndigheten bildades, levererar vi administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön och HR. I dag är vi ca 500 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. När vi tar över servicekontoren blir vi ca 1400 medarbetare över hela landet.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.

Rekryteringen till servicekontoren görs i samverkan mellan Statens servicecenter och de berörda myndigheterna fram till dess att ansvaret går över till Statens servicecenter den 1 juni.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.

Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.

På servicekontoret i Klippan är vi två medarbetare och tillhör arbetsområde Halland/Nordvästra Skåne. Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar kreativitet, lärande och utveckling
• med god balans mellan arbete och fritid.

Publiceringsdatum
2019-05-15

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

• högskoleutbildning om 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller statsvetenskap eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• arbetat minst två år i ett serviceyrke med kundkontakt där du har besvarat frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• har goda kunskaper i engelska i tal

Vidare ska du ha följande förmågor:

• mycket gott bemötande och servicekänsla
• mycket god kommunikativ förmåga
• god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel.
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
• är pedagogisk och har förmåga att coacha
• är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.

Dessutom är det meriterande om du har

• erfarenhet av arbete som servicehandläggare hos Skatteverket eller Försäkringskassan
• erfarenhet av arbete på Skatteverket/Försäkringskassan/Pensionsmyndigheten
• erfarenhet av att ge komplex information vid personliga möten
• har goda kunskaper i språk utöver svenska och engelska
• erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
• pedagogisk erfarenhet

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Övrig information
En tillsvidaretjänst, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.

Kontakt
Enhetschef: Marie Petersén, 010-557 00 77 (för frågor om tjänsten) (för frågor om tjänsten) och HR-specialist: Linda Johansson, 010-116 28 66 (för frågor om rekryteringsprocessen).

ST: annika.andersson@statenssc.se
SACO-S: towa.eng@statenssc.se
SEKO: hakan.alenius@seko.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast den 24 maj 2019.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter FE15
80171 Gävle

Kontorsadress
Statens servicecenter FE15

Jobbnummer
4790106

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: