Servicehandläggare till gruppen "Stöd och omsorg"

Järfälla kommun, Servicecenter / Socialsekreterarjobb / Järfälla
2022-03-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare till gruppen "Stöd och omsorg"" (publicerad 2022-03-08) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla

Publiceringsdatum
2022-03-07

Arbetsuppgifter
Som servicehandläggare i svarsgruppen "Stöd och omsorg" är du ansiktet utåt för hela Socialförvaltningen. Vi jobbar på uppdrag av alla enheter inom både familj- och individomsorgen samt äldre och funktionsnedsättning. Vi fattar inga myndighetsbeslut men vi ger information om vad medborgaren kan förvänta sig i kontakten med socialtjänsten. Allt arbete sker i nära samarbete med dina kollegor i svarsgruppen och i samarbete med Socialförvaltningen. Du kommer att ge information och service till medborgarna rörande hela socialtjänstens områden.

Arbetet innefattar bland annat:
• orosanmälningar gällande barn och vuxna
• frågor kring och bokning av samarbetssamtal hos familjerätten
• anmälningar och ansökningar gällande äldre och personer med funktionsnedsättning
• vägledning och information i frågor kring överförmyndarskap och uppdrag som god man / förvaltare
• vägledning och information om frågor kring försörjningsstöd

Några av oss utreder behov av färdtjänst på uppdrag av regionen, vilket innebär bokade möten både på kontoret och i hemmet.

Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men du kommer även att hantera ärenden via e-post och ibland också vid fysiska besök. Tempot är bitvis högt, men fördelen hos oss är att du kan släppa jobbet när du kommer hem.

Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• gymnasieutbildning
• erfarenhet av socialt arbete eller arbete med sociala och / eller samhällsfrågor
• tidigare erfarenhet från servicesektorn såsom kundtjänstarbete, hotell, butik
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• goda kunskaper i engelska
• goda IT-kunskaper och vana att arbeta med datorer och informationssökning
• förmågan att samtidigt som du för ett samtal arbeta i flera IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data

Meriterande:

• kunskap om hur en kommun är uppbyggd, dess struktur och beslutsvägar
• erfarenhet av att utreda behov av färdtjänst
• tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av telefoni- och ärendehanteringssystemet såsom Artvise
• erfarenhet av verksamhetssystem såsom Procapita och Lifecare
• kunskap i arabiska, somaliska, finska, tigrinja och / eller persiska

Det är särskilt meriterande om du är utbildad socionom eller har annan likvärdig erfarenhet/utbildning.

Personliga egenskaper:
Vi lägger även stor vikt vid din personlighet. Vi söker dig som är en stjärna på service och kundbemötande, en person som alltid sätter medborgaren i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör som visar gott omdöme i sitt professionella agerande. Noggrannhet är av stor vikt då arbetet innebär mycket dokumentation. Du är väl medveten om verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är avslutat på ett bra sätt. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete / ansvar. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utvecklas. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring.

Har du ovanstående erfarenheter, egenskaper och ett genuint intresse för att hjälpa människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!

Telefonintervjuer sker löpande och personliga intervjuer från v. 41. Introduktionen för tjänsten är tänkt att dra igång snarast.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Arbetet är förlagt mån - tors 07.50 till 16.50 och fre 07.50 till 15.05. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast- 22 augusti 2022, upphör: 2022-08-22 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Järfälla kommun, Servicecenter

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1099783".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Järfälla kommun (org.nr 212000-0043)

Arbetsplats
Järfälla kommun, Servicecenter

Kontakt
Gruppchef
Camilla Vagnér
camilla.vagner@jarfalla.se
08 580 284 31

Jobbnummer
6411368

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter: