Servicehandläggare till gruppen "Stöd och omsorg" - Järfälla kommun, Servicecenter - Administratörsjobb i Järfälla
Servicehandläggare till gruppen "Stöd och omsorg"
Järfälla kommun, Servicecenter / Administratörsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på https://www.jarfalla.se/jobba-hos-oss.html.

Servicecenters målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Vi tar emot telefonsamtal, personliga möten, chattar, Facebook-meddelanden och e-post från invånare, företag och besökare. Servicecenter har samma målsättning och uppdrag som Järfälla kommun: att ge bästa möjliga service och omsorg till kommunens invånare. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Antalet ärenden varierar periodvis, men Servicecenters kvalitetsmål förblir detsamma.

För att kunna möta verksamhetens behov under september och oktober behöver vi stärka upp vårt team med en serviceinriktad person på 90 procent under de 2 månaderna. Efter denna period finns det eventuellt chans att fortsätta som timvikarie vid korta och långa frånvaroperioder.

Vill du arbeta brett med sociala frågor, lära dig nya kunskapsområden och hjälpa medborgare i Järfälla? Då är vår arbetsplats perfekt för dig!


Publiceringsdatum
2020-06-22

Arbetsuppgifter
Som servicehandläggare i svarsgruppen "Stöd och omsorg" är du ansiktet utåt för hela Socialförvaltningen. Vi jobbar på uppdrag av alla enheter inom både familj- och individomsorgen samt äldre och funktionsnedsättning. Vi fattar inga myndighetsbeslut men vi ger information om vad medborgaren kan förvänta sig i kontakten med socialtjänsten. Allt arbete sker i nära samarbete med dina kollegor i svarsgruppen och i samarbete med Socialförvaltningen. Du kommer att ge information och service till medborgarna rörande hela socialtjänstens områden.

Arbetet innefattar bland annat:
* tidsbokningar inför en nyansökan gällande försörjningsstöd
* orosanmälningar gällande barn och vuxna
* frågor kring och bokning av samarbetssamtal hos familjerätten
* anmälningar och ansökningar gällande äldre och personer med funktionsnedsättning
* vägledning och information i frågor kring överförmyndarskap och uppdrag som god man / förvaltare

Några av oss utreder behov av färdtjänst på uppdrag av landstinget, vilket innefattar bokade möten både på kontoret och vid hembesök.

Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men du kommer även att hantera ärenden via e-post, chatt och ibland också via fysiska besök. Tempot är bitvis högt, men fördelen hos oss är att du kan släppa jobbet när du kommer hem.

Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

* gymnasieutbildning
* tidigare erfarenhet från servicesktorn såsom kundtjänstarbete, hotell, butik
* mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
* goda IT-kunskaper och vana att arbeta med datorer och informationssökning
* förmågan att samtidigt som du för ett samtal arbeta i flera IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data

Meriterande:

* erfarenhet av socialt arbete eller arbete med sociala och / eller samhällsfrågor
* kunskap om hur en kommun är uppbyggd, dess struktur och beslutsvägar
* erfarenhet av att utreda behov av färdtjänst
* tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete inom offentlig förvaltning
* erfarenhet av telefoni- och ärendehanteringssystemet såsom Artvise
* erfarenhet av verksamhetssystem såsom Procapita och Lifecare
* kunskap i arabiska, somaliska, finska, tigrinja och / eller persiska

Det är ett plus om du är socionomstuderande, men även med en helt annan utbildning och relevant erfarenhet kan du bli rätt kandidat för uppdraget!

Personliga egenskaper:
Vi lägger även stor vikt vid dina personliga drag. Vi söker dig som är en stjärna på service och kundbemötande, en person som alltid sätter medborgaren i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör som visar omdöme i sitt professionella agerande. Noggrannhet är av stor vikt då arbetet innebär mycket dokumentation. Du är väl medveten om verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är avslutat på ett bra sätt. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete / ansvar. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utvecklas. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring.

Har du ovanstående erfarenheter, egenskaper och ett genuint intresse för att hjälp människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!

Telefonintervjuer sker löpande och personliga intervjuer från v. 33. Introduktionen för tjänsten är tänkt att dra igång under sista veckan i augusti dvs. v. 35.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. 90% Arbetet är förlagt mån - tors 07.50 till 16.50 och fre 07.50 till 15.05. Tidsbegränsad anställning 11 dagar - 3 månader, tillträde: Arbete under sep-okt på 90%. Introduktionsstart vecka 35., upphör: 2020-10-31 2 månader (sep-okt).

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Järfälla kommun, Servicecenter

Jobbnummer
5271317

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter: