Servicehandläggare, Sundsvall
Skatteverket / Butikssäljarjobb / Sundsvall
2017-10-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Sundsvall" (publicerad 2019-02-27) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Sundsvall,
Mark,
Härnösand,
Kramfors,
Hudiksvall eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor gentemot de tre samverkansmyndigheterna, Skatteverket, Försäkringskassan samt Pensionsmyndigheten i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet.
Det är viktigt att du har en öppen, inlyssnande och förklarande attityd samt är duktig på att kommunicera i tal och skrift. Du arbetar nära kunderna och måste känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoret i Sundsvall är vi 7 medarbetare och tillhör Kundmötesavdelningen, Servicekontorsenhet norra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller statsvetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som servicehandläggare.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.
Tjänsten är ett vikariat på ca 10 månader, med eventuell möjlighet till förlänging. Med start så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan till oss!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-10-30ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRoger Lundvik , Sektionschef 010-579 95 84
Ann-Sofie Vidlund Stendalen, HR-konsult 010-574 67 68
Anna-Maria Andersson, facklig kontaktperson ST 010-579 97 78
Anna Majda , facklig kontaktperson Saco 010-579 93 14
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Storgatan 50
85230 Sundsvall
KontorsadressStorgatan 50
Jobbnummer 3773741
Observera att sista ansökningsdag har passerat.