Servicehandläggare, Strömstad

Skatteverket / Butikssäljarjobb / Strömstad
2018-11-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Strömstad" (publicerad 2018-12-18) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Strömstad, Tanum, Dals-Ed, Munkedal, Bengtsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Strömstad, Lysekil, Uddevalla, Åmål, Vänersborg eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor på drygt 100 orter. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.

Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.



Arbetsuppgifter och ansvar

Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp via e-tjänster.

Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.

På servicekontoret i Strömstad är ni två medarbetare, men du ingår i en sektion som innefattar totalt 22 medarbetare fördelade på sex orter. Du och dina kollegor tar ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

För mer information om arbetet som servicehandläggare, titta gärna på filmen här. Vill du veta mera vad arbetet innebär så besök gärna servicekontoret i Strömstad.

Från och med den 1 juni 2019 ansvarar Statens servicecenter för en samlad serviceorganisation för statlig lokal service till medborgare, företag och nyanlända i hela landet och tar då över ansvaret för samtliga Skatteverkets servicekontor.



Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som

• har relevant högskoleutbildning om 120 p/180 hp eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke inom de senaste fem åren där du har fått besvara frågor vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
• har mycket goda kunskaper i svenska
• har goda kunskaper i engelska i tal
• har mycket gott bemötande och servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
• är pedagogisk och har förmåga att coacha
• är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.



Det är meriterande om du har

• erfarenhet av arbete som servicehandläggare hos Skatteverket eller Försäkringskassan
• erfarenhet av arbete på Skatteverket/Försäkringskassan/Pensionsmyndigheten
• erfarenhet av att ge komplex information vid personliga möten från myndigheter och stora företag
• körkort för personbil
• erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
• pedagogisk erfarenhet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi mycket stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.



Publiceringsdatum
2018-11-28

Övrig information
Anställningen är tillsvidare och på heltid, med tillträde febr/mars 2019. Provanställning kan bli aktuellt.



Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 7 december 2018. Bifoga ditt cv där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Nicander-Olsson, sektionschef 010-579 71 73 (för frågor om befattningen)
Christer Jönsson, Hr-konsult 010-574 96 46
Kristoffer Chmaj, facklig kontaktperson ST 010-579 91 01
Per-Olof Karlsson, Facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Uddevallavägen 3
45237 Strömstad

Kontorsadress
Uddevallavägen 3

Jobbnummer
4480494

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: