Servicehandläggare sommarjobb

Stockholms stad; Kontaktcenter / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; Kontaktcenter i Stockholm

Stockholms Stad
Serviceförvaltningen
Kontaktcenter

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Kontaktcenter Stockholm skall ge information och vägledning i frågor som rör stora delar av stadens verksamhet. Våra mål är att minst 80 procent av ärendena ska lösas vid första kontakten och att minst 90 procent av stockholmarna ska vara nöjda med service och bemötande. Tillsammans med utvecklingen av stadens e-tjänster är Kontaktcenter Stockholm en viktig del i arbetet att skapa ett Stockholm i världsklass.

1 plats(er).Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Besvara, registrera och lösa inkommande ärenden via telefon, webb, email och post
• Hantera och handlägga ärenden från medborgare och företagare i Stockholm
• Säkerställa och ge aktuell information och vägledning
Utbildning/erfarenhet

• Du ska ha lägst gymnasiekompetens
• Då tjänsten i huvudsak innefattar parkeringsfrågor, ska du ha utbildning och / eller arbetslivserfarenhet inom detta områden
• Du ska ha grundläggande juridisk kunskap från utbildning eller yrkeserfarenhet
• Du är en erfaren datoranvändare och är van att söka information via webben och i olika verksamhetssystem
• Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• Du ska ha arbetat i en kundtjänst i minst 6 månader där den huvudsakliga uppgiften har varit att med en extern kund i telefon lösa och registrera inkommande ärenden (motsvarande 50-70 ärenden per dag)
• I rekryteringsprocessen ingår ett servicetest. Du ska uppnå godkänt resultat i servicetestet för att vara aktuell i den fortsatta rekryteringsprocessen

Vi fäster mycket stor vikt vid personliga egenskaper och vill att:
• Du är lösningsorienterad och positiv
• Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer
• Du är flexibel och stresstålig
• Du tar egna initiativ och vill utveckling
• Du är stabil, strukturerad och tydlig
• Du klarar av att följa schema och kommer i tid
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tidsbegränsad.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs.
Varaktighet: 3-6 månader.
Arbetstid: Dagtid.
Tillgänglighetskrav v29-33 samt minst två veckor i juni för utbildning.
Stora möjligheter till timanställning under hösten för rätt person.
Passar student som vill ha sommarjobb och dessutom ett extrajobb 1-2 dagar i veckan till hösten.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Marie Havdrup,+46 8 508 11 600

Marianne Adolphson, PA-konsult, 08-508 11 813, marianne.adolphson@stockholm.se
Giovanni Palusa, Vision, 08-508 11 033 (facklig)
Rita Gottberg, SACO, 08-508 40 627 (facklig)
Karin Wrannvik, Ledarna, 076-12 90 750 (facklig)

Tillträde: 2014-06-01.

Publiceringsdatum
2014-05-10

Arbetstider och omfattning
Heltid Upphör: 2014-08-15.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-25
Ansökan skickas till:
Kontaktcenter
Ange följande referens när du ansöker: A26168
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Stockholms stad; Kontaktcenter

Adress
Stockholms stad; Kontaktcenter
Serviceförvaltningen

Jobbnummer
1869716

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; Kontaktcenter: