Servicehandläggare, Sollefteå

Skatteverket / Butikssäljarjobb / Strömsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Strömsund, Dorotea, Krokom, Åsele, Vilhelmina eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Strömsund, Östersund, Sollefteå, Kramfors, Lycksele eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Strömsund är vi 2 medarbetare och tillhör Norra regionen, Kundmötesenheten. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller statsvetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 203 343499-17 senast den 2 augusti 2017. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.

Från ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Välkommen med din ansökan till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-09-07

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bengt-Åke Sundelin, sektionschef 010-576 09 01
Anna-Maria Andersson, facklig kontaktperson ST 010-579 97 78
Thomas Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-573 87 83
Annsofi Eriksson Lehman, HR-konsult annsofi.eriksson.lehman@skatteverket.se 010-574 72 93

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
Skatteverket
17194 Solna

Kontorsadress
Personalenheten
Skatteverket

Jobbnummer
3684958

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: