Servicehandläggare, Södertälje

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Södertälje
2013-11-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Södertälje" (publicerad 2018-04-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Södertälje, Sundbyberg, Stockholm, Solna, Sollentuna eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare

innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor. Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Södertälje är vi cirka 12 medarbetare och tillhör Skattekontoret i Södertälje. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik, samhällsvetenskap eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet

• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon

• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier

• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska

• bemöter andra väl och har god servicekänsla

• har mycket god kommunikativ förmåga

• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo

• är flexibel

• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt

• stödjer och samverkar.

Det är meriterande om du

tidigare arbetat som servicehandläggare, skattehandläggare vid Skatteupplysningen eller liknande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete i kundtjänst samt om du kan ytterligare språk flyttande, utöver svenska och engelska.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Tjänsterna vi kommer tillsätta är både tillsvidareanställningar samt tidsbegränsadeanställningar. 

Vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Niklas Åkerlund 010-579 97 13. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Helene Hedin på telefon 010-574 82 97. Kontaktpersoner i fackliga frågor är Baver Alacabek SACO 010-574 78 67 och Maj Lord ST 010-574 30 24.

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131-676941 13/231 senast 2013-11-25. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.

Publiceringsdatum
2013-11-11

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1699294

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: