Servicehandläggare, Servicekontoret Trollhättan

Skatteverket / Juristjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla, Stenungsund, Alingsås eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare 
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Trollhättan är vi cirka 8 medarbetare och tillhör Folkbokföringskontoret Göteborg. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.

Det är meriterande om du
har erfarenhet av varierande personliga kundmöten med människor från olika kulturer.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Är det här jobbet för dig? Sök upp ditt närmaste servicekontor om du är intresserad av att uppleva arbetsmiljön.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Carina Nicander Olsson på telefon 010-5797173. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Jeacline Hedlund på telefon 010-5722056. Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST är Lena Berntson, telefon 010-5779161 och för Saco Lena Andersson, telefon 010-5736283.

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 422804-16 senast den 16 oktober 2016. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-10-03

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Nicander Olsson, sektionschef 010-579 91 01
Jeacline Hedlund, HR-konsult 010-572 20 56
Lena Berntson, facklig kontaktperson ST 010-577 91 61
Lena Andersson, facklig kontaktperson Saco 010-573 62 83

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Kungsgatan 49 (Gallerian)
46130 Trollhättan

Kontorsadress
Kungsgatan 49 (Gallerian)

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3080180

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: