Servicehandläggare, Oskarshamn

Skatteverket / Juristjobb / Oskarshamn
2015-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Oskarshamn" (publicerad 2017-12-13) ⬅️


Visa alla juristjobb i Oskarshamn, Mönsterås, Högsby, Hultsfred, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Oskarshamn, Västervik, Vimmerby, Kalmar, Vetlanda eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor. 

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna. Vi arbetar i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Oskarshamn är vi 2 medarbetare. Du kommer även att arbeta på servicekontoren i Kalmar och Västervik, vilket innebär en del resor i arbetet. Alla kontoren tillhör skattekontoret i Kalmar.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp med en för tjänsten relevant inriktning eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretisk kunskap i arbetet
• har körkort för personbil
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel och ser helheten
• har god samarbetsförmåga
• tar ansvar för din egen utveckling och har ett stort intresse av samhällsfrågor, omvärldsbevakning och förändringsarbete

Det är meriterande om du 
har aktuell erfarenhet av ett kvalificerat serviceyrke/informationsyrke där du har fått besvara frågor samt förmedla information på ett kortfattat och pedagogiskt sätt i det direkta kundmötet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-12-22

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Elmdahl, sektionschef 010-574 90 25
Susanne Lundgren, HR-konsult 0709-83 76 98 susanne.b.lundgren@skatteverket.se
Kjerstin Löfquist, facklig kontaktperson ST 010-575 67 85
Lars  Axelsson, facklig kontaktperson Saco 010-575 67 78 lars.axelsson@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Åsavägen 7
57235 Oskarshamn

Kontorsadress
Åsavägen 7

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2590826

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: