Servicehandläggare med start omgående till Kontaktcenter Stockho

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Arbetsplatsbeskrivning
Kontaktcenter ska göra det lättare att vara stockholmare.

Kontaktcenter ger information, vägledning och tar emot synpunkter. Vi lotsar till e-tjänster och stadens hemsida och är en viktig informationskanal för stadens verksamhet. Kontaktcenter tillhör organisatoriskt Serviceförvaltningen och vi finns i fräscha lokaler i Husby centrum.

Publiceringsdatum
2017-10-06

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en servicehandläggare placerad vid Kontaktcenter (KC) Tekniska enheten på Serviceförvaltningen. Tjänsten är en timanställning under hösten med start snarast möjligt. För rätt person finns goda möjligheter till ytterligare uppdrag. Arbetet innebär att ge service med hög tillgänglighet i huvudsak via telefon, e-post och webb till Stockholms stads medborgare. Arbetet innebär även att registrera och besvara alla, till Kontaktcenter, inkommande ärenden. Som servicehandläggare är du expert på att ge korrekt information och vägledning.

Kvalifikationer
- Du ska ha lägst gymnasiekompetens
- Du ska ha minst ett års erfarenhet av att jobba i en kundtjänst med huvudsaklig uppgift att via telefon lösa inkommande ärenden (minst 50 per dag) åt externa kunder
- Du ska uttrycka dig väl på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
- Du är en erfaren datoranvändare och är van att söka information via webben och i olika verksamhetssystem
- Du ska ha arbetat i telefonisystem som t.ex. call guide och ärendehanteringssystem som t.ex. MS CRM
- Erfarenhet av sophämtnings-, livsmedels-, upplåtelse-, företagar-, parkerings-, miljö- och hälsoskyddsfrågor är meriterande, men inte nödvändigt

Vi fäster mycket stor vikt vid personliga egenskaper och vill att:

- Du är lösningsorienterad och positiv
- Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer
- Du är flexibel, stresstålig och låter dig inte provoceras
- Du tar egna initiativ och vill utveckling
- Du är stabil, strukturerad och tydlig
- Du klarar av att följa schema och kommer i tid



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Serviceförvaltningen erbjuder goda friskvårdsmöjligheter. Som till exempel friskvårdssubvention och friskvårdstimme.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
ca 39,5 h per vecka. Tillträde: Så snart som möjligt Visstidsanställning till 2017-12-08

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-20
Ange följande referens när du ansöker: 2017/6808
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Havdrup marie.havdrup@stockholm.se

Företag
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska

Adress
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Jobbnummer
3738886

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska: