Servicehandläggare, Mariestad

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Mariestad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Mariestad, Töreboda, Götene, Skövde, Gullspång eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Mariestad, Skövde, Lidköping, Skara, Tidaholm eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare 
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Mariestad är vi 2 medarbetare . Vi tillhör folkbokföringskontoret i Västra regionen. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor vilket innebär en del resande i anställningen.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller socionomutbildning alternativt minst 3 års dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök/genom fysiska kundmöten, t ex restaurang, butik eller liknande.
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel och ser helheten
• är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.

Det är meriterande om du tidigare har arbetat som servicehandläggare inom någon av våra samverkansmyndigheter, Skatteverket, Pensionsmyndigheten eller Försäkringskassan

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningarna är tillsvidare.

Välkommen med din ansökan till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-04-20

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Dahl, Sektionschef 010-579 96 74
Jonas  Mellberg, HR-Konsult 010-572 42 29
Lena Berntson, facklig kontaktperson ST 010-577 91 61
Julia Cebe, facklig kontaktperson Saco 010-579 91 01

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Kungsgatan 6
54230 Mariestad

Kontorsadress
Kungsgatan 6

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2793823

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: