Servicehandläggare, Ludvika
Skatteverket / Juristjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Ludvika,
Borlänge,
Falun,
Avesta,
Västerås eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoret i Ludvika är vi 2 medarbetare och tillhör Service och folkbokföringskontoret i mittregionen. På sektionen är vi ca 16 medarbetare. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet som Avesta, Borlänge, Falun och Mora.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.
Det är meriterande om du
har erfarenhet av att arbeta på ett Servicekontor.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Tina Nitz på telefon 010-574 14 53. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Bo Söderkvist på telefon 010-574 93 69. Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST är Rickard Andersson, telefon 010 -579 91 23, och för Saco Jan-Erik Ullström, telefon 010-574 60 87.
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 534196-16 senast den 9 januari 2017. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-12-15ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Storgatan 16
77130 Ludvika
KontorsadressStorgatan 16
Jobbnummer 3216317
Observera att sista ansökningsdag har passerat.