Servicehandläggare, Lidköping

Skatteverket / Butikssäljarjobb / Lidköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Lidköping, Skara, Skövde, Falköping, Mariestad eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Arbetsuppgifter och ansvar

Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.

Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.

På servicekontoret i Lidköping är vi 2 medarbetare men ingår i en större sektion på 23 medarbetare fördelade på 6 orter. Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

För mer information om arbetet som servicehandläggare, titta gärna på filmen här.

Från och med den 1 januari 2019 ansvarar Statens servicecenter för en samlad serviceorganisation för statlig lokal service till medborgare, företag och nyanlända i hela landet och tar då över ansvaret för samtliga Skatteverkets servicekontor.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter


som är till nytta för medborgare och företag


med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald


som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling


med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


har relevant högskoleutbildning om 120 p/180 hp eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet


har arbetat minst två år i ett serviceyrke inom de senaste fem åren där du har fått besvara frågor vid besök eller via telefon


har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster


har mycket goda kunskaper i svenska


har goda kunskaper i engelska i tal


har mycket gott bemötande och servicekänsla


har mycket god kommunikativ förmåga


har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo


är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel


ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt


har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga


är pedagogisk och har förmåga att coacha


är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.

Det är meriterande om du har


erfarenhet av arbete som servicehandläggare hos Skatteverket eller Försäkringskassan


erfarenhet av arbete på Skatteverket/Försäkringskassan/Pensionsmyndigheten


erfarenhet av att ge komplex information vid personliga möten från myndigheter och stora företag


körkort för personbil


erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer


pedagogisk erfarenhet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi mycket stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Publiceringsdatum
2018-03-15

Övrig information
Anställning är tillsvidare. Provanställning kan bli aktuellt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Nicander Olsson, sektionschef 010-579 71 73
Jonas Mellberg, HR-Konsult 010-572 42 29
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42
Lena Berntson, facklig kontaktperson ST 010-577 91 61

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Fiskaregatan 4A
53130 Lidköping

Kontorsadress
Fiskaregatan 4A

Jobbnummer
4023991

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: