Servicehandläggare, Lidköping
Skatteverket / Butikssäljarjobb / Lidköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Lidköping,
Götene,
Skara,
Vara,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Lidköping,
Skara,
Skövde,
Falköping,
Mariestad eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.
Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.
På servicekontoret i Lidköping är vi 2 medarbetare men ingår i en större sektion på 23 medarbetare fördelade på 6 orter. Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
För mer information om arbetet som servicehandläggare, titta gärna på filmen här.
Från och med den 1 januari 2019 ansvarar Statens servicecenter för en samlad serviceorganisation för statlig lokal service till medborgare, företag och nyanlända i hela landet och tar då över ansvaret för samtliga Skatteverkets servicekontor.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
•
med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
•
som är till nytta för medborgare och företag
•
med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•
som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
•
med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
•
har relevant högskoleutbildning om 120 p/180 hp eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
•
har arbetat minst två år i ett serviceyrke inom de senaste fem åren där du har fått besvara frågor vid besök eller via telefon
•
har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
•
har mycket goda kunskaper i svenska
•
har goda kunskaper i engelska i tal
•
har mycket gott bemötande och servicekänsla
•
har mycket god kommunikativ förmåga
•
har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
•
är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel
•
ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
•
har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
•
är pedagogisk och har förmåga att coacha
•
är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.
Det är meriterande om du har
•
erfarenhet av arbete som servicehandläggare hos Skatteverket eller Försäkringskassan
•
erfarenhet av arbete på Skatteverket/Försäkringskassan/Pensionsmyndigheten
•
erfarenhet av att ge komplex information vid personliga möten från myndigheter och stora företag
•
körkort för personbil
•
erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
•
pedagogisk erfarenhet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi mycket stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Publiceringsdatum2018-03-15Övrig informationAnställning är tillsvidare. Provanställning kan bli aktuellt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Nicander Olsson, sektionschef 010-579 71 73
Jonas Mellberg, HR-Konsult 010-572 42 29
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42
Lena Berntson, facklig kontaktperson ST 010-577 91 61
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Fiskaregatan 4A
53130 Lidköping
KontorsadressFiskaregatan 4A
Jobbnummer 4023991
Observera att sista ansökningsdag har passerat.