Servicehandläggare Kungsholmen och Kista

Skatteverket / Butikssäljarjobb / Stockholm
2018-06-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare Kungsholmen och Kista" (publicerad 2019-03-18) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor på cirka 100 orter. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.

Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.



Från och med 2019-01-01 kommer verksamheten överflyttas till Statens Servicecenter.

Publiceringsdatum
2018-06-25

Arbetsuppgifter
som servicehandläggare är att svara på frågor och ge information till privatpersoner och företagare på ett professionellt, snabbt och serviceinriktat sätt vid personliga möten. Du gör det svåra enkelt genom din kommunikativa förmåga. Du ger service och information som spänner över tre olika myndigheter vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad.

som ID-servicehandläggare innebär att du hjälper kunder och handlägger ärenden inom id-kortshantering, svarar på frågor, ger råd och stöd. Du kommer att granska kundernas identitetshandlingar, fatta beslut om att beställa id-kort eller sända ärenden vidare till fördjupad utredning. Arbetet innefattar även att kontrollera betalningar, fotografera kunderna och mäta deras längd. Det ställs mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor, ge service och lösa problem.

Det är viktigt att du har lätt att kommunicera i tal och skrift. Du jobbar i en öppen och mångkulturell miljö vilket kräver att du har en pedagogisk och lyssnande förmåga med en förklarandeattityd. Du arbetar nära kunderna och måste också känna dig bekväm i det direkta mötet med individer som har olika bakgrund. Vi har schemalagd arbetstid.

På servicekontoret i Kista är vi idag ca 20 medarbetare, Kungsholmen ca 20 medarbetare och på vårt ID-servicekontor i Kungsholmen ca 20. Båda service- och id-servicekontoren tillhör Kundmötesenheten i Stockholm. Vid behov kommer du också att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

För mer information om arbetet som servicehandläggare, titta gärna på filmen här: https://vimeo.com/246241706.



Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en akademisk utbildning inom ekonomi, juridik, statsvetenskap eller beteendevetenskap, eller har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke inom de senaste fem åren där du har fått besvara frågor vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
• har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• har goda kunskaper i engelska i tal
• har mycket gott bemötande och servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
• är pedagogisk och har förmåga att coacha
• är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att ge komplex information vid personliga möten från myndigheter och stora företag. Ytterligare en merit är om du har kunskaper i något eller några av följande språk tigrinska, somaliska, turkiska och eller persiska.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.

Anställningen är tillsvidare, visstid och vikariat. Provanställning kan komma att tillämpas i sex månader.

Från ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev märkt med diarienummer(203 259653-18) senast den 10 augusti 2018. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju. Endast ansökningar via vår hemsida.

I rekryteringsprocessen kommer vi att tillämpa test som en del i vår urvalsprocess.

Välkommen med din ansökan till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Dazley, Sektionschef 010-57 99 428
Maria Jiminez Hernandez, Sektionschef 010-57 99 428
Sarab Shahvali, Sektionschef 076-722 26 06
Annsofi Ericsson Lehman, Rekryterare annsofi.ericsson.lehman@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Kontorsadress
Skatteverket
Personalenheten

Jobbnummer
4219417

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: