Servicehandläggare, Jönköping
Skatteverket / Butikssäljarjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Jönköping,
Ulricehamn,
Tidaholm,
Falköping,
Vetlanda eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor på cirka 100 orter. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.
Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.
Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med personer med olika bakgrund och funktionsförmåga.
På servicekontoret i Jönköping är vi 9 medarbetare. Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
För mer information om arbetet som servicehandläggare titta gärna på filmen
https://vimeo.com/246241706.Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har relevant högskoleutbildning om 120 p/180 hp inom exempelvis ekonomi, juridik, beteendevetenskap, statsvetenskap eller har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst ett år i ett serviceyrke där du fått besvara frågor vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och är van användare av e-tjänster
• har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• har goda kunskaper i engelska i tal
• har mycket gott bemötande och servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel, t.ex. öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• har förmåga att stödja och samverka och tycker om att arbeta i team
• har pedagogisk och coachande förmåga
• är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som servicehandläggare hos Skatteverket eller Försäkringskassan.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Intervjuer kommer att hållas 3 och 4 oktober.
Välkommen med din ansökan!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-08-24ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarita Ringius Hård, sektionschef 010-576 81 49
Kajsa Gretland, hr-konsult
kajsa.gretland@skatteverket.se 010-572 42 36
Eleonor Johansson, facklig kontaktperson Saco 010-574 55 50
Petrovski Predrag, facklig kontaktperson ST 010-579 91 68
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Barnarpsgatan 62
55333 Jönköping
KontorsadressBarnarpsgatan 62
Jobbnummer 4307616
Observera att sista ansökningsdag har passerat.