Servicehandläggare, Halmstad och Varberg
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Ospecificerad arbetsort Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor. Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoren i Halmstad och Varberg är vi cirka sju respektive två medarbetare. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
• har erfarenhet av att arbeta inom statlig myndighet, främst inom Skatteverket eller Försäkringskassan
• har kunskaper att tala och skriva arabiska och/eller tigrinja
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Övrigt
Anställningen i Varberg, tillsvidare, heltid, provanställning kan bli aktuellt. Anställningen i Halmstad är visstid, heltid, tom 31 augusti 2015. Tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan till oss!
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa enhetschef Christina Anderson, 072-58 39 531. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Henrik Eyton, 072-72 47 191. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Johan Almén, 010-119 27 54 för Saco Tommy Persson, 010-118 66 40, Seko Johanna Grundström, 072-574 47 05.
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 001393-2015 senast den 25 januari 2015. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju
Publiceringsdatum2015-01-12Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2124765
Observera att sista ansökningsdag har passerat.