Servicehandläggare, Göteborg
Skatteverket / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor på cirka 100 orter. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.
Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.
Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med personer med olika bakgrund och funktionsförmåga. Det ställs mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor, ge service och lösa problem.
På servicekontoren i Göteborg är vi cirka 60 medarbetare. Du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Även om man har en grundplacering på ett av servicekontoren i Göteborg kan ibland tjänstgöring vid något av de andra servicekontoren i närområdet förekomma.
På Servicekontoret Rosenlund ingår även handläggning av ärenden inom id-kortshantering.
För mer information om arbetet som servicehandläggare, titta gärna på filmen här.
Från och med den 1 juni 2019 ansvarar Statens servicecenter för en samlad serviceorganisation för statlig lokal service till medborgare, företag och nyanlända i hela landet och tar då över ansvaret för samtliga Skatteverkets servicekontor.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har relevant högskoleutbildning om 120 p/180 hp eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke inom de senaste fem åren där du har fått besvara frågor vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
• har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• har goda kunskaper i engelska i tal
• har mycket gott bemötande och servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• har förmåga att stödja och har god samarbetsförmåga
• är pedagogisk och har förmåga att coacha
• är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att ge komplex information vid personliga möten från myndigheter och stora företag.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Befattningen är tillsvidare och provanställning kan bli aktuellt.
Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev märkt med diarienummer 203 467409-18.
Från ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
De sökande som kommer vidare i rekryteringsprocessen kommer att bjudas in till en rekryteringsträff tisdagen den 4 december.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-11-12ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaxwell Malavan, sektionschef 010-574 59 41
Karin Skönvall Hesslind, sektionschef 010-579 95 97
Christer Jönsson, hr-konsult 010-574 96 46
Liselott Elagouz, facklig kontaktperson ST
liselott.elagouz@skatteverket.seFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Rosenlundsplatsen 5
41120 Göteborg
KontorsadressRosenlundsplatsen 5
Jobbnummer 4454040
Observera att sista ansökningsdag har passerat.