Servicehandläggare, Falun
Skatteverket / Butikssäljarjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Falun,
Borlänge,
Ludvika,
Avesta,
Mora eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor på cirka 100 orter. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.
Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.
För mer information om arbetet som servicehandläggare, titta gärna på filmen här.
På servicekontoret i Falun är vi cirka fyra medarbetare. Vi tillhör servicekontoren i Dalarna som omfattar sex kontor med cirka 20 medarbetare.
Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar kreativitet, lärande och utveckling
• med god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller statsvetenskap eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke med kundkontakt där du har besvarat frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon.
• har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
• har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• har goda kunskaper i engelska i tal
• har mycket gott bemötande och servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
• är pedagogisk och har förmåga att coacha
• är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av arbete som servicehandläggare hos Skatteverket eller Försäkringskassan
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Publiceringsdatum2018-06-13Övrig informationVikariat till Falun, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt.
KontaktHar du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Lisa Danielsson på telefon 010-5799207. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa hr-konsult Christer Jönsson på telefon 010 - 575 00 11. Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST Rickard Andersson 010-579 91 23, och för Saco Per-Olof Karlsson, telefon 010-5749646.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast 26 juni 2018. Bifoga ditt cv där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Ölandsgatan 5
79160 Falun
KontorsadressÖlandsgatan 5
Jobbnummer 4202086
Observera att sista ansökningsdag har passerat.