Servicehandläggare, Älmhult

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Älmhult, Ljungby, Växjö, Kristianstad, Värnamo eller i hela Sverige

Vi öppnar ett servicekontor i Älmhult och söker nu en vikarierande servicehandläggare
Servicekontor är en samverkan mellan Försäkringskassan och Skatteverket. På sikt kan också andra statliga myndigheter komma att ingå i detta samarbete. Samverkan innebär att handläggarna arbetar som generalister över myndighetsgränserna. Verksamheten kommer att ha en tydlig inriktning mot att ge samhällsservice och information till allmänheten.
Ditt nya jobb
innebär att du svarar på frågor, ger råd och stöd till medborgare och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem. Genom samverkan kan myndigheterna erbjuda bättre service och information till medborgarna och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet, ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgarnas frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Din bakgrund 
Vi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor 
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga.
Du ska ha
• högskoleexamen (minst 120 poäng) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senaste fem åren) inom service och/eller kommunikation där du har erfarenhet av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov. Du kan till exempel ha erfarenhet från arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter, bank och försäkringsbolag med flera
• goda kunskaper i ett eller flera språk utöver svenska
• mycket god kunskap av informationssökning via IT.
Tjänsten är ett vikariat under ett år med start den 1 januari 2009
Om du har frågor

Publiceringsdatum
2008-10-24

Kontakt
Anders Johnson
Sektionschef
• 010-575 67 89
Åsa Winning
Projektledare
• 010-578 68 74
Tore Davidsson
ST
• 010-572 25 16
Roger Castefelt
SACO
• 010-573 77 10

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 1090
10139 Stockholm

Jobbnummer
339290

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: