Servicehandläggare

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Motala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Motala, Vadstena, Mjölby, Karlsborg, Linköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Motala, Mjölby, Karlsborg, Linköping, Haninge eller i hela Sverige

Referens: 028344-2013

Försäkringskassans vision är ett samhälle där alla känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.

Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.

Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs

Servicehandläggare, Motala

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.   

 Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.

Det är meriterande om du

• har erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
• har erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer
• har erfarenhet från att arbeta med kundmöten inom statlig myndighet, främst inom Försäkringskassan eller Skatteverket
• har goda kunskaper i flera språk utöver svenska och engelska

När vi anställer lägger vi mycket stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Publiceringsdatum
2013-06-03

Övrig information
Anställningen är på heltid med tillträde enligt överenskommelse snarast. Din placering blir vid servicekontoret i Motala. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Välkommen med din ansökan till oss! Ange i ansökan vilket/vilka kontor du är intresserad att arbeta vid.

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa enhetschef Gunilla Arvidsson Larsson, tfn 010-114 54 35. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Hans Åkerlund tfn 010-116 7969, e-post: hans.akerlund@forsakringskassan.se .

Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Peter Hjelm, tfn 076-544 14 29, SACO Tommy Persson, tfn 010-114 16 43 och för SEKO Ebrima Dibba 010-116 91 01.

Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 028344-2013 senast den 19 juni 2013. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju. 

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1572626

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: