Servicehandläggare

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Helsingborg
2013-05-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare" (publicerad 2017-01-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Helsingborg, Landskrona, Ängelholm, Klippan, Eslöv eller i hela Sverige

Referens: 025866-2013

Försäkringskassans vision är ett samhälle där alla känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.

Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.

Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs

Servicehandläggare, Helsingborg

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten  driver servicekontor  i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.   

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Helsingborg är vi 16 medarbetare och tillhör lokala kontor i SYD. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som

• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet

• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon

• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier

• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska

• bemöter andra väl och har god servicekänsla

• har mycket god kommunikativ förmåga

• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo

• är flexibel

• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt

• stödjer och samverkar

Det är meriterande om du

• tidigare arbetat som servicehandläggare

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Birgitta Nilsson på telefon 010-118 08 77  Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Joakim Lindström på telefon 010-118 68 04. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Monica Kronquist telefon 010-579 96 67, Saco Tommy Persson telefon 010-114 16 43 eller SEKO Ebrima Dibba telefon 010-116 91 01.

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 025866-2013 senast den 30 maj 2013. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Publiceringsdatum
2013-05-16

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1554518

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: