Servicehandläggare
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Sundsvall,
Mark,
Härnösand,
Kramfors,
Hudiksvall eller i
hela Sverige - var med och utveckla servicekontoret i Sundsvall.
Vi söker en servicehandläggare som ska arbeta med service och information över myndighetsgränserna i en utmanande och händelserik miljö.
Ditt nya jobb
innebär att du arbetar för att ge medborgare och företag snabb, professionell service genom att svara på frågor samt ge stöd utifrån ett helhetsperspektiv.
Du får i din roll som servicehandläggare vara med i samarbetet mellan Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten. Servicekontorens syfte är att på samma plats kunna erbjuda samhällsservice och information inom flera olika områden.
Du arbetar med information som rör alla tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad för att i det personliga mötet kunna svara på frågor och lösa problem. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med dem.
Vi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• drivs av det personliga mötet
• har en öppen, lyhörd och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera i tal och skrift
• har mycket god samarbetsförmåga
• tar ansvar för din egen utveckling
• tycker om att arbeta i ett högt tempo och ha många kontakter
• har högskoleexamen (minst 120p/180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi eller juridik, alternativt har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretisk kunskap i arbetet
• inom de senaste fem åren har arbetat minst två år med service och/eller kommunikation samt personliga möten med människor med olika bakgrund och behov
• har mycket god kunskap om och vana av elektronisk informationssökning
• har goda kunskaper i svenska och engelska.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.
Ansökan och anställning
Publiceringsdatum2012-03-22Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnsofi Eriksson Lehman, HR konsult, 010-57 47 293,
annsofi.eriksson.lehamn@skatteverket.seTherése Asplund, Sektionschef, 010-57 60 944,
therese.asplund@skatteverket.seAnna-Maria Andersson, ST-Representant, 010-57 99 778,
anna-maria.andersson@skatteverket.seErika Gottvall Sjödin, SACO-representant, 010-57 60 968,
erika.gottvall.sjodin@skatteverket.seFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1194752
Observera att sista ansökningsdag har passerat.