Servicehandläggare
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Fagersta
2012-03-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare" (publicerad 2014-09-29) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Fagersta,
Norberg,
Skinnskatteberg,
Smedjebacken,
Avesta eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Fagersta,
Norberg,
Skinnskatteberg,
Surahammar,
Sala eller i
hela Sverige Referens: 015278-2012
Vi har inrättat servicekontor med samverkan mellan Försäkringskassan, Skatteverket och Pensionsmyndigheten. På sikt kan också andra statliga myndigheter komma att ingå i detta samarbete. Samverkan innebär att handläggarna arbetar som generalister över myndighetsgränserna. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att ge samhällsservice och information till allmänheten.
Till servicekontoret i Fagersta söker vi nu en servicehandläggare
Ditt nya jobb
innebär att du svarar på frågor, ger information och stöd till medborgare och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem. Genom samverkan kan myndigheterna erbjuda bättre service och information till medborgare och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgarnas frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Vi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Du ska ha
• högskoleexamen (minst 120 eller 180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet.
• minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senast fem åren) inom service och/eller kommunikation där du har erfarenhet av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov. Du kan till exempel ha erfarenhet från arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter, bank och försäkringsbolag mfl.
• mycket god kunskap av informationssökning via IT.
• goda kunskaper i svenska och engelska.
Meriterande är goda kunskaper i flera språk utöver svenska och engelska. Meriterande är också kompetens och erfarenhet från SKV:s verksamhetsområde.
Publiceringsdatum2012-03-05Övrig informationAnställningen är en visstidsanställning i första hand t o m 2012-12-31 heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Mer information
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du kontakta Ulla-Britt Larsson 010-11 420 56. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att ringa HR-specialist Hans Åkerlund, tfn 010-116 7969.
Kontaktpersoner i fackliga frågor vid Försäkringskassan är för ST Lotta Larsson, tfn 010-114 28 38, för Saco Peter Tyrhandske, tfn 010-119 54 39 och för Seko Ebrima Dibba, 010-1169101.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 015278-2012 senast den 18 mars 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1176999
Observera att sista ansökningsdag har passerat.