Servicehandläggare

Värmdö Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Värmdö
2017-07-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare" (publicerad 2020-11-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Värmdö, Vaxholm, Tyresö, Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö, Stockholm, Töreboda eller i hela Sverige

I kommunhuset i Gustavsberg är Värmdö kommuns kontaktcenter lokaliserat. Vi är en del av Marknadsavdelning och kommuns ansikte utåt. Vårt uppdrag är att med tillgänglighet och service möta och bemöta kunden på ett engagerat och professionellt sätt i alla våra olika kommunikationskanaler.

Att arbeta som servicehandläggare i Värmdö ger dig möjligheten att få utlopp för din serviceådra och ditt engagemang, för alla typer av ärenden och alla olika kunder som vi har. Det gör att ingen dag är den andra lik och du ställs hela tiden inför nya utmaningar i de frågor och ärenden som kommer till kontaktcenter. Arbetet med att guida, vägleda och informera i ärenden kopplade till våra olika verksamheter, skiftar mycket allt beroende på tid på året, vad som är aktuellt i kommunen och vad som händer övrigt i samhället.

I uppdraget får du utlopp för din kreativitet och initiativförmåga i den konstant pågående utvecklingen utav den dagliga serviceverksamheten. Men din handlingskraft och din nyfikenhet kommer du bidra till utvecklingen genom goda samarbeten med våra övriga verksamheter. Du har också förmånen att få arbeta med ett engagerat team där du får bidra med din flexibilitet, ansvarstagande och positiva laganda i arbetet mot uppsatta mål. Din sociala sida och din gedigna känsla för service är grundbulten i ditt möte med våra kunder och våra kollegor.

Som ansikte utåt och som navet internt mellan de olika verksamheterna, har du som servicehandläggare det utmanande, roliga och utvecklande uppgiften att vara den första och inledande kontakten kunden har med kommunen. Det ger dig möjligheten att skapa en känsla av tillit och förtroende och en upplevelse av engagemang och kvalitet för kunden i kontakten med oss. Att skapa det goda mötet oavsett vilken kanal kunden väljer att använda.

Rollen som servicehandläggare innebär att du är kommunens representant utåt och bemöter medborgare och kunder på ett trevligt, engagerat och professionellt sätt. Du ansvarar för att ge varje enskild kund gott bemötande och god service i alla kommunens kommunikationskanaler så som telefon, personligt besök, e-post, webben och sociala medier. Rollen ställer stora krav på kundfokus och lyhördhet för de olika ärenden kommunens kunder har. Det krävs förståelse och ett genuint engagemang för dem vi finns till för. Att arbeta som servicehandläggare på kontaktcenter är ett lagarbete där gruppen gemensamt ansvarar för uppdraget. Detta innebär att vi arbetar brett, att vi alla behöver och har insyn i många olika processer och att vi hjälps åt där och när det behövs. Vidare krävs också ett gott samarbete med och en förståelse för kommunens olika verksamheter. Detta för att tillsammans leverera god service och tillgänglighet för respektive verksamhets kunder. Ytterligare är det inte bara en målsättning utan även en förutsättning för kontaktcenters service- och tillgänglighetsuppdrag, att varje medarbetare förväntas vara delaktig i verksamhetens utvecklingsarbete.

Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot t ex kommunikation, service, ekonomi, beteendevetenskap eller annat som vi ser som en tillgång. Du har dokumenterad erfarenhet av arbete med service och bemötande. Din erfarenhet har resulterat i en väl utvecklad förståelse och känsla för service och det goda kundmötet. Du har arbetat med service, såväl personligt som via telefon och andra digitala medier, gärna i både offentlig som kommersiell miljö. Du ska vara en god lyssnare, uppskatta högt tempo och ha förmågan att prioritera arbetet som ingår i uppdraget. Du behöver ha hög IT-kompetens, lätt för informationssökning och att ta till dig av och vidareförmedla information. Vidare har du goda kommunikativa kunskaper i svenska och engelska så väl i tal som i skrift. Behärskar du ytterligare språk är det en tillgång.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi letar efter dig som brinner för service! Du ser samarbete, delaktighet och gemensamt och enskilt ansvarstagande som en självklarhet för att leverera i uppdraget och för att nå uppsatta mål. För dig finns inga svårigheter - bara möjligheter när nya förutsättningar och utmaningar dyker upp.

Kontaktcenter fortsätter att utveckla och förbättra servicen och söker nu en medarbetare med tillsvidareanställning på heltid.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2017-07-21

Så ansöker du
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på "sök tjänst" nedan och följ sedan instruktionerna. Urval och intervju kommer att ske löpande så välkommen med din ansökan redan idag dock senast 20 augusti 2017.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta enhetschef Cecilia Josefsson Hall på 08-570 473 70. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-20
Ange följande referens när du ansöker: SALSKC:2017:6
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Värmdö kommun

Adress
Värmdö kommun
Skogsbovägen 9-11
13481 Värmdö

Kontorsadress
Se hemsida.

Jobbnummer
3612234

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Värmdö Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värmdö Kommun: