Servicehandläggare
Försäkringskassan / Bankjobb / Halmstad
2011-08-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare" (publicerad 2016-07-26) ⬅️
Visa alla bankjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Halmstad,
Falkenberg,
Ängelholm,
Markaryd,
Varberg eller i
hela Sverige Referens: 052282-2011
Vi söker
Servicehandläggare
Placering Servicekontoret i Halmstad
Vi driver servicekontor med samverkan mellan Försäkringskassan, Skatteverket och Pensionsmyndigheten. På sikt kan också andra statliga myndigheter komma att ingå i detta samarbete. Samverkan innebär att handläggarna arbetar som generalister över myndighetsgränserna. Verksamheten kommer att ha en tydlig inriktning mot att ge samhällsservice och information till allmänheten.
Ditt nya jobb
innebär att du svarar på frågor och ger stöd till medborgare och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem. Genom samverkan kan myndigheterna erbjuda bättre service och information till medborgare och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgarnas frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Vi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga.Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Du ska ha
• högskoleexamen (minst 120 p eller 180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet.
• minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senast fem åren) inom service och/eller kommunikation där du har erfarenhet av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov. Du kan till exempel ha erfarenhet från arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter, bank och försäkringsbolag med flera.
• mycket god kunskap av informationssökning via IT.
• goda kunskaper i svenska och engelskaMeriterande är
• goda kunskaper i ett eller flera av de språk som är dominerande inom servicekontorets närområde
• kompetens och erfarenhet från Skatteverkets verksamhetsområde
• körkort BÖvrigt
Anställningen är tills vidare, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Dan Hagstrand Försäkringskassan, tfn 010-119 77 30 eller kontorschef Victoria Barisa Skatteverket, tfn 010-573 53 80. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Maria Olsson, tfn 010-119 50 50. Fackliga kontaktpersoner är ST, Yvonne Gullberg, tfn 010-119 53 50, SACO, Jessica Leksell tfn 010-116 11 00 eller SEKO, Ebrima Dibba, tfn 010-116 91 01.
Publiceringsdatum2011-08-12Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 052282-2011 -2011 senast den 31 augusti 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1001698
Observera att sista ansökningsdag har passerat.