Servicehandläggare

Försäkringskassan / Receptionistjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Luleå, Piteå, Kalix, Överkalix, Haparanda eller i hela Sverige

Servicehandläggare

Placering i Luleå

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.  

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Arbetsuppgifter och ansvar

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att du svarar på frågor och ger stöd till privatpersoner och företag med ett helhetsperspektiv gällande deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att bemöta människor och lösa problem. Genom samverkan kan myndigheterna erbjuda bättre service och information till medborgare och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på kundernas frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter som är till nytta för både medborgare och företag. Vi värderar öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald vilket stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling och som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.

Publiceringsdatum
2016-07-18

Kvalifikationer
Vi söker dig som

• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, kommunikation, samhällsvetenskap eller beteendevetenskap eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där kundmötet har varit centralt
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt
• är flexibel
• ser helheten, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och bidrar till att göra andra framgångsrika
• innehar B-körkort

Det är meriterande om du har

• erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
• erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer
• erfarenhet från att arbeta med kundmöten inom statlig myndighet, främst inom Försäkringskassan eller Skatteverket
• goda kunskaper i andra språk, utöver svenska och engelska (nämn gärna vilket/vilka språk)

När vi anställer lägger vi mycket stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrig information
Det gäller ett vikariat på heltid, med start enligt överenskommelse, som sträcker sig till 2017-08-31. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i länet.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta vecka 29 enhetschef Per Andersson tfn 010-111 8115 eller per.andersson@forsakringskassan.se , vecka 30-32 enhetschef Caroline Tengberg tfn 010-112 69 09  caroline.tengberg@forsakringskassan.se . För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Katrin Synnott 010-116 28 23

Kontaktpersoner i fackliga frågor är för fackförbundet ST: Veronica Johansson tfn 010/579 9337, för SACO: v29-31 Kent Gustafsson tfn 010-118 41 28, v.32 Ingrid Rådström tfn 010-111 54 97, ingrid.radstrom@forsakringskassan.se för Seko: Johanna Grundström tfn 010-115 30 44, johanna.grundstrom@forsakringskassan.se .

Vi vill ha din ansökan senast 2016-08-14 märkt med diarienummer 039824-2016 Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
10351 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2957799

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: