Servicehandläggare

Järfälla kommun, Information och service / Butikssäljarjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Information och service i Järfälla

Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med 71 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i.

Publiceringsdatum
2016-01-29

Arbetsuppgifter
Järfälla kommuns Servicecenter har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden.

Vi behöver förstärka vår personalstyrka under en period och söker därför en servicehandläggare som kommer att hantera frågor för bland annat barn- och ungdomsförvaltningen, kompetensförvaltningen samt kultur-, demokrati- och fritidsförvaltningen.

Servicehandläggaren är ansiktet utåt för kommunen och en nyckelperson för att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Tjänsten innefattar mycket kundkontakter och det är därför av yttersta vikt att du bemöter alla medborgare på ett trevligt och professionellt sätt.

Som servicehandläggare arbetar du med att ge kvalificerad information, service, vägledning och rådgivning till kommunens invånare gällande de frågor som bland annat barn- och ungdomsförvaltningen, kompetensförvaltningen samt kultur-, demokrati- och fritidsförvaltningen arbetar med. Du tar emot besök i Servicecenters besökslokal samt löser ärenden som inkommer via telefon och e-post.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Representera kommunen och specifikt de ovannämnda förvaltningarna gentemot medborgare i kommunen
• Arbeta i kommunens besökslokal, minst 50% av arbetstiden: ta hand om besökare och deras ärenden, hantera post och paket, administrera nycklar och parkeringstillstånd, bedriva försäljning av presentartiklar, m.m.
• Arbeta som servicehandläggare i telefon
• Ge god service i form av information, rådgivning och vägledning via telefonsamtal och e-post eller vid möte med medborgare
• Ta emot felanmälan, klagomål och synpunkter på kommunens fastigheter
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
• Samarbeta och samverka med förvaltningarnas handläggare och avdelningar
• Delta i Servicecenters förbättringsarbete som består av utveckling av rutiner, kunskapsdatabas, överenskommelser med förvaltning
• Vara backup i Servicecenters övriga verksamheter vid behov

Kvalifikationer
Du ska ha:
• eftergymnasial utbildning
• minst 6 månaders erfarenhet av frontdeskarbete med fysiska kundmöten, så som receptionist/ värd inom hotell-och turismbransch eller större myndighet
• mycket god datorvana, erfarenhet av Office-paketet & informationssökning
• erfarenhet av att arbeta med avancerade telefoni -och ärendehanteringssystem, t ex Callguide och Artvise
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska och i både tal och skrift
• förmåga att samtidigt som du för ett samtal, arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data.

Vi ser gärna att du:
• har eftergymnasial utbildning inom barnomsorg/ skolväsende/ offentlig förvaltning
• har erfarenhet av kundtjänstarbete per telefon (kundtjänst, servicecenter, helpdesk)
• har erfarenhet av att ha arbetat inom offentlig förvaltning med verksamhetssystem som Procapita, Raindance m.fl.
• har kunskaper i arabiska och/ eller somaliska språken
• har kunskaper om hur en kommuns förvaltningar och nämnder hänger samman med kommunens uppbyggnad, struktur och beslutsvägar, alternativt om du har arbetat med liknande verksamhet i en annan myndighet

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är en stjärna på service och kundbemötande, en person som alltid sätter kunden i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör och att du visar omdöme i ditt professionella agerande.
Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen.

Du är väl medveten om verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är avslutat på ett bra sätt.

Då Servicecenter är en relativt ny verksamhet är det viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du ska tycka om att arbeta på en arbetsplats där det löpande sker förbättrings- och förändringsarbete och förblir motiverad även om du stöter på hinder.

Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. 75-100% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-05-09 eller enligt ök, upphör: 2016-09-30 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-14
Ange följande referens när du ansöker: A535814
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Lindgren, enhetschef sara.lindgren@jarfalla.se

Facklig kontakt
Anders Gonzales, Vision 08-580 285 30

Företag
Järfälla kommun, Information och service

Adress
Järfälla kommun, Information och service
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
2641308

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Information och service

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Information och service: