Serviceförvaltningen söker controller

Stockholms stad, Administrativa avd / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Administrativa avd i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 300 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

Publiceringsdatum
2016-07-18

Arbetsuppgifter
Som controller kommer du vara ett aktivt stöd till förvaltningens chefer i budgetarbete och med löpande uppföljningar och prognoser. I rollen ingår att stötta cheferna, bland annat genom att analysera ekonomiska resultat, ta fram och analysera rapporter ur verksamhetssystemen samt i strategiska ställningstaganden. Du arbetar både självständigt och tillsammans med förvaltningens chefer där du förtydligar sambanden mellan verksamhet och ekonomi, så det blir ett verktyg för chefen att driva verksamheten på bästa sätt.

I tjänsten förekommer det även arbetsuppgifter rörande förvaltningens redovisning, bland annat att vara delaktig i arbetet med upprättande av delårs- och årsbokslut, delar av förvaltningens internkontroll samt utveckling av förvaltningens redovisningsrutiner, och förekommande fall av fakturahantering. Du bidrar med ett värdefullt och strategiskt redovisningsperspektiv i utvecklingen av förvaltningens ekonomistyrning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen med ekonomisk inriktning eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserarenhet. Du har några års erfarenhet av att arbeta som controller, kunskap av ekonomistyrning och god förståelse för redovisning samt bokföring. Du har goda kunskaper i Officepaketet där mycket goda kunskaper och erfarenheter av avancerat användande i Excell är en förutsättning. Tidigare erfarenhet att arbeta i ekonomisystemet Agresso är meriterande.

I denna rekrytering kommer vi också se till följande kompetenser;

Vi söker dig som klarar av att arbeta självständigt och tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och på egen hand strukturerar ditt arbete. Du arbetar bra med andra människor och har en förmåga att anpassa kommunikationen till både mottagare och situation. För dig är det viktigt med service och du har en vilja att hjälpa andra att hitta lösningar på problem som uppstår. Du har också förmåga att se helheter och verksamheten utifrån ett större perspektiv samt är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard.

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.stockholm.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Dagtid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-15
Ange följande referens när du ansöker: A43916
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Rapp, Administrativ chef annika.rapp@stockholm.se
Karolina Johansson, HR-service 08 508 117 27 karolina.hr.johansson@stockholm.se

Facklig kontakt
Birgitta Naess, SACO 08 508 406 23
Luiz Lopez, Vision 08 508 279 29 luis.lopez@stockholm.se

Företag
Stockholms stad, Administrativa avd

Adress
Stockholms stad, Administrativa avd
Box 7005
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5 12162 Johanneshov

Jobbnummer
2957834

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Administrativa avd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Administrativa avd: